Gå til innhold

Widerøes Twin Otter


Anbefalte innlegg

Jeg har korrigert en del på teksturene til Widerøes Twin Otter i gamle farger. Det er ikke jeg som har malt denne (den finnes på flightsim.to), og jeg spurt ham som har gjort dette om han kunne korrigere. Så langt har jeg ikke fått svar, så jeg har gjort dette selv for eget bruk. Aerosoft sin Twin Otter modell er blit svært bra, og absolutt en av favorittmodellene til flyturer. Det er også gjort mye flott arbeid med freeware norske flyplasser. Sist ute nå er en oppdatering av ENZV. Jeg måtte jo teste denne med en flytur fra Sola til Karmøy 😊

Skjermbilde (5838).jpg

Skjermbilde (5826).jpg

Skjermbilde (5837).jpg

Skjermbilde (5836).jpg

Skjermbilde (5829).jpg

Skjermbilde (5830).jpg

Skjermbilde (5848).jpg

Skjermbilde (5850).jpg

Skjermbilde (5843).jpg

Skjermbilde (5832).jpg

Skjermbilde (5816).jpg

Endret av Gunnar van der Meeren
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grå underside skal også motorene på BNM ha. I tillegg er det problemer med gråfargen på hjulleggene. Denne er for mørk (skal være lik fargen i buken) og den har svart "boot" i forkant. Jeg jobber på gamlemåten (har ikke lært meg å jobbe i Blender ennå).
Det betyr at jeg sliter litt med å finne de rette områdene og avgrensningene for teksturene.

Så ser jeg også at BNM har akkurat samme fargesammensetning på motordeksler som BEZ. Prop cone på BNM er hvit (ikke chrome), og jeg lurer på om ikke dette er slik på BEZ også. Den gamle Widerøe logoen er egentlig bare fonten Eurostile Bold Extended. Jeg har en vektorfil og en PNG fil med transparent bakrunn av denne.

Endret av Gunnar van der Meeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet litt mer med BNM, og nå begynner den å ligne på originalen. Prop hubs er malt hvit (de skal bli litt hvitere). Jeg har ikke sett bilder av Widerøe sine Twin Ottere med krom  prop hubs. Stall fences er også malt hvite (selv om de her fremstår litt grå i skyggene). Motordeksler har fått korrekt sort farge ispedd en god del sot 😊. Vingene har fått korrekte svarte boots. Det samme har vertikal stabilisatorer fått. Mangler bare oppdatering på hjulleggene nå (skal forske litt på dem 😊). Dette er fortsatt ikke mitt livery, så det er dessverre ikke noe jeg kan dele. Men jeg vurderer nå å lage et annet livery med gamle farger for denne. Det er lettere nå når jeg har funnet ut hvor de fleste teksturene ligger på templatene. Jeg er fortsatt avhengig av å male på gamlemetoden, og jeg har til gode å lære meg å gjøre dette i Blender.



 

Skjermbilde (5855).jpg

Skjermbilde (5854).jpg

Endret av Gunnar van der Meeren
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

For det første må jeg virkelig si at alle bildene er suveren, skarpe og ikke minst stor O.M.G faktor. MSFS har virkelig fått et realt as real as it gets. 

Dette føles ut som FS 2004 er FS 95(hvilket var min første simulator på PC).

 

Regner med at dagens datamaskiner kan kjøre MSFS ganske bra, men hvordan er FPS med tilleggs addo-on osv.

Jeg bruker å trene forsatt på FSX Steam med alt av addon jeg har. FSX Steam trenges mye ansikt løft, men etter noe kroner kan det hjelpe på.

 

Ha en nydelig dag🐞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jean Andrè

FPS er tålig bra hos meg. Jeg kjører på en gammel PC fra 2012 (som egentlig var bygget for FSX). Denne har vært oppgradert med grafikkort og 32 GB minne (se signaturfeltet mitt).
Den er langt fra optimal til FS 2020. Men jeg kan kjøre de fleste sliderene til "high" og et par av dem til "ultra". Jeg er egentlig ganske fornøyd selv med en pc som er mid til low end.

 

Endret av Gunnar van der Meeren
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...