Inge Jenstad Skrevet 30. januar 2022 Skrevet 30. januar 2022 Ikke det flyet med de flotteste instrumentene, dette C-152. Men bruker dette til jeg finner en C-172 med "gamle" instrumenter. Eller har noen et forslag til alternativer? Men: Når man fly C.152 IFR, får man ikke da varsel fra Bodø kontroll el.l. om retninger man skal fly, men må "requeate new waypoints"? For jeg antar at man har levert flight plan når man spesifiserer departure og arrival og flyr i sanntid. Hadde en tur fra Lista til Sola nå nyss (kl 15 i dag søndag 15. jan.), men ble ikke nevneverdig plaget med vind og dårlig vær. Ser av YR.NO at det er bare laber bris på Sola, så jeg var nok for sent ute. Kanskje lenger øst? Og til slutt: Dette med Checking for updates; - det måtte da gå an å sette diverse switcher i programmene som viser hva som er oppdatert og ikke. Men det er vel så mange produsenter involvert at dette ikke lar seg så lett gjennomføre. Fortsatt god søndag (30/1) og snart er februar her! Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 30. januar 2022 Skrevet 30. januar 2022 Deluxe utgaven av MSFS har C-172 med steam gauges. Du kan oppgradere hvis du f.eks har standard. Nei, før flyging sender du inn en IFR flygeplan. Etter oppstart ber du om klarering i henhold til flygeplanen din. Luftfartstjenesten vil da gi deg en klarering (som kan avvike fra det du har i flygeplanen). Denne legger du inn i GPS/FMC. Underveis kan det også bli endringer som du må legge inn i GPS/FMC. Du kan f.eks bli klarert direkte til et bestemt punkt. Mye av dette her fungerer ikke tilfredsstillende i MSFS. Polaris control har nå erstattet norway control. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.