Gå til innhold

IFR med Cessna 152


Inge Jenstad

Anbefalte innlegg

Ikke det flyet med de flotteste instrumentene, dette C-152. Men bruker dette til jeg finner en C-172 med "gamle" instrumenter. Eller har noen et forslag til alternativer?

Men: Når man fly C.152 IFR, får man ikke da varsel fra Bodø kontroll el.l. om retninger man skal fly, men må "requeate new waypoints"? For jeg antar at man har levert flight plan når man spesifiserer departure og arrival og flyr i sanntid

Hadde en tur fra Lista til Sola nå nyss (kl 15 i dag søndag 15. jan.), men ble ikke nevneverdig plaget med vind og dårlig vær. Ser av YR.NO at det er bare laber bris på Sola, så jeg var nok for sent ute. Kanskje lenger øst?

Og til slutt: Dette med Checking for updates; - det måtte da gå an å sette diverse switcher i programmene som viser hva som er oppdatert og ikke. Men det er vel så mange produsenter involvert at dette ikke lar seg så lett gjennomføre.

Fortsatt god søndag (30/1) og snart er februar her! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deluxe utgaven av MSFS har C-172 med steam gauges. Du kan oppgradere hvis du f.eks har standard. 

Nei, før flyging sender du inn en IFR flygeplan. Etter oppstart ber du om klarering i henhold til flygeplanen din. Luftfartstjenesten vil da gi deg en klarering (som kan avvike fra det du har i flygeplanen). Denne legger du inn i GPS/FMC. Underveis kan det også bli endringer som du må legge inn i GPS/FMC. Du kan f.eks bli klarert direkte til et bestemt punkt. Mye av dette her fungerer ikke tilfredsstillende i MSFS. Polaris control har nå erstattet norway control. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...