Andrew Thomsen Skrevet 14. november 2020 Del Skrevet 14. november 2020 For å få AoN gmax modeller i drift og forbedre sånn noenlunde default taxiways/parkeringer så utgir jeg en beta her direkte: https://drive.google.com/file/d/1J0DLUWizum5J2LgfmjE6bwOOPYB9J9c_/view?usp=sharing Som andre her inne har sagt; mitt første makkverk til FS2020. Sitter igjen på skolebenken og river av håret i store tuster til jeg kanskje bør gå til innkjøp av en cowboyhatt. Det som er gjort: ----------------- Alle gmax modeller fra AoN er på plass, noen få av de forbedret siden P3D. Lagt til et par statiske Asobo A320. Dere må ha minst versjon 10 av Clink's Megapack for å se bussene parkert. Man trenger kun legge inn A320 SAS (to versjoner), KLM, Wizzair og Norwegian modellene. ENCN skal greitt fungere uten de og, så no stress. Fjernet alle default taxiways (og da forsvant endelig den fæle fuel stasjonen). Mekket nye taxiways og parkeringer. Parkings 10-19 for store fly, og 40-42 for småfly. Taxelinjer på trynet sånn foreløpig. Fjernet en hel masse stygge bygninger i nærheten som tydeligvis kom fra 1700 tallet og ikke i dag. Mye igjen å gjøre der - om jeg gidder før paywaren kommer. Hevet flyplassen 5 meter. Rent gjettverk/makkverk. Gjort null og nix med ground merking, beholdt default for å ha noe i det minste. Fikser kanskje noe før jul. MEN: ----- Trass alle negative bemerkninger fra min side, bruker jeg nå en bedre versjon av ENCN enn jeg har sett før 😉 7 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 Det ser kjempebra ut! Ville du ha noe imot at jeg maler bakken og sender til deg? Jeg har allerede tall og max span "plakatene" fra Sola 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 15. november 2020 Forfatter Del Skrevet 15. november 2020 Det ville jeg satt stor pris på 🙂 Skulle i gang med det der i dag, men fant ut jeg måtte legge til runway selv for å få koblet taxinettverket så det kanskje funker sånn noenlunde med AI og ATC. Så jeg er nettopp ferdig med dette, lagt til usynlige Hold Shorts, og prøvde å legge til Starts, men jeg ender alltid opp med en Start midt på runway, er visst en kjent bug dette. Skulle til å teste litt, men gikk i bakken pga trim funksjoner jeg snarest bør slette fra tastaturet. Så jeg får teste igjen, og sender deg med glede nåværende versjon, og fryser prosjektet i mellomtiden, kan heller da begynne å mekke en Glideslope transmitter i gmax, og den blir delt med de som vil ha. Trenger dog å besøke ENCN og knipse litt med Olympus'en først. Laster opp ENCN prosjektet i løpet av en halvtime. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 Er 90% ferdig med maling. Vil tro det fungerer at du kopierer over aprons og paintedlines i xml filene og så fjerner centerlines på dine parking. Angående start posisjon så har jeg ikke hatt det problemet, men har heller ikke hatt noen effekt i simmen ved å flytte de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 15. november 2020 Forfatter Del Skrevet 15. november 2020 Så ikke slette de originale? Får se på det når du har tatt en titt på prosjektet, delte det med deg på google drive nettopp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 Filene er mottatt. Da kan jeg jo sette det rett inn og sende tilbake. Men må ta en tenkepause og spise litt, for nå vises ikke nummerteksturene selv om jeg har kopiert det rett over fra fungerende Sola. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 15. november 2020 Forfatter Del Skrevet 15. november 2020 Jeg hadde i alle fall en grei prøvetur med A320NX til ENCN, og så at ILS03 (110.35) og AI trafikk fungerte, stod en King Air ved Hold Short Twy A og ventet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niels Overgaard Hansen Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 Det fungerer fint her også. Havde en fin tur fra ekch til endnu rwy 21. Takk. Godt at kunne flyve på mere realistisk Indgik igen, selvom vejret var temmelig dårligt.😀 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niels Overgaard Hansen Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 Endnu læs encn. Suk stavekontrol😂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 15. november 2020 Forfatter Del Skrevet 15. november 2020 Laster kanskje opp ver 1.05 i løpet av kvelden, har kun byttet runway - nok en gang. Dette for å kunne lage EMAS utenom selve runway'en, og da blir det rett i første forsøket når jeg putter inn verdiene fra AIP Norway. Bilde av første ILS landing på hjemmesnekret runway. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 (endret) Jeg tror grunnen til at startposisjonene klusset seg var at primary og secondary endene var byttet om. Jeg har malt bakken og gjort noen endringer på taximarkings og taxilights i henhold til det jeg ser i AIP og på bilder. Deler det til deg på google drive i løpet av noen minutter. Vil du eller jeg merge det med endringene du nå har gjort? Hvis du bare har endret runway så er det nok lettest å putte det inn i xml. edit: du synes sikkert det er ille med så mange individuelle teksturfiler, men det sparer enormt mye arbeid når dekalene klistres på plass. Endret 15. november 2020 av Kjetil Garpestad 2 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 15. november 2020 Forfatter Del Skrevet 15. november 2020 Mange takk, har en backup av det jeg sendte til deg, så tar en titt på det som det er, endringene jeg gjorde etter var ubetydelige. Å legge inn en ny runway om jeg må, er gjort på en liten halvtime. 🙂 Ingen fare med nye texturfiler, det er mer plass til ting i dag, spesielt med våre "små" flyplasser. Stemmer nok ellers at jeg byttet om primary og secondary. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 16. november 2020 Forfatter Del Skrevet 16. november 2020 Da gjør jeg et tappert forsøk på å dele beta ver. 1.1 med dere, med valdsam stor tak til Kjetil Garpestad, som mekket ground arbeid raskere enn jeg trekker pusten. Readme fil ligger i selve scenery filene i folder Documents. Det er bare å legge inn som dere alt er vant til, og husk å slette min forrige beta (at-encn-airport-kjevik). Ta gjerne en restart av PC'en og, og slett "Running Cache" i simulatoren (finnes i Data avdelingen). Deretter sette den til "ON" igjen. Jeg poster ikke endringer om flyplassene her, de finner dere i ENCN Readme. https://drive.google.com/file/d/1WVBStV9jFLC-IBuATQcrxSCKg9jgYbls/view?usp=sharing Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobias Nome Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Det gledes, Andrew! Foreløpig lar ikke den siste versjonen seg laste ned fra google, kanskje den trenger litt tid? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 16. november 2020 Forfatter Del Skrevet 16. november 2020 Lastet den netopp ned, Tobias, så prøv igjen 😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobias Nome Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Finner fremdeles ingen last ned-knapp der inne, er det jeg som gjør noe feil? :0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 16. november 2020 Forfatter Del Skrevet 16. november 2020 Robert har det samme problemet, ja alle utenom meg? Prøv å restarte PC og klikke linken på nytt. Fungerer perfekt for meg i alle fall. Uansett ny link her: https://drive.google.com/file/d/1WVBStV9jFLC-IBuATQcrxSCKg9jgYbls/view?usp=sharing Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 16. november 2020 Premium Medlem Del Skrevet 16. november 2020 samme problemet etter restart mr Andrew🙄 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niels Overgaard Hansen Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Også det samme her😂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 16. november 2020 Forfatter Del Skrevet 16. november 2020 Prøv nyeste link, to innlegg opp. Ikke rart jeg ønsker meg en verden uten google, eller nett for den saks skyld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niels Overgaard Hansen Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Desværre, men kan se filen "på mit drev" kan bare ikke dl kun åbne? "Nok se men ikke røre" som man siger. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 16. november 2020 Premium Medlem Del Skrevet 16. november 2020 ingen forskjell nedlast kommer ikke kanskje prøve å legge den ut på nytt ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flightnut Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Vi mangler rettigheter til å laste ned filen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Av en eller annen grunn får man valget med å deaktivere nedlasting kun dersom man velger "share" og ikke "get link", men google husker valget fra "share" menyen selv om man etterpå går via "get link". Prøv å høyreklikke på filen, velg "share", klikk tannhjulet og tillat nedlasting. Så velg at alle med linken kan se filen, og copy link. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 16. november 2020 Forfatter Del Skrevet 16. november 2020 Jeg er sånn passe irritert nå, at dere ikke kan få downloaden. Hylle Google men de er et minefelt der beina fort blir sprengt av. Gjør et siste forsøk, men deretter blir det andre steder å laste opp. Prøv denne: https://drive.google.com/file/d/1WVBStV9jFLC-IBuATQcrxSCKg9jgYbls/view?usp=sharing Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Nei, dessverre fortsatt ingen nedlastingsmulighet. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niels Overgaard Hansen Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Desværre. Negativ 😅 stor sort side med filen i hvid firkant. Derefter nok se filer og underfiler men download. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobias Nome Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Samme her, selv etter restart. Gjør du dette for å plage oss, Andrew?🤨 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niels Overgaard Hansen Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Tænker Andrew, sammen med os andre gør alt hvad han kan for at løse googles "wondering world"! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 16. november 2020 Forfatter Del Skrevet 16. november 2020 https://drive.google.com/file/d/1hzuiE_1D6EBPp5JMfSLTXyBq427Nk_8k/view?usp=sharing 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.