Lars Frederiksen Skrevet 25. august 2020 Del Skrevet 25. august 2020 Hej, Jeg har haft en længere pause med flightSim men det realistiske scenery i den nye MSFS2020 virker meget tillokkende! Jeg er lidt i tvivl om hvilken version af MSFS 2020 jeg skal vælge. Hører gerne om erfaringer (specielt med de ekstra fly som medfølger de dyrere pakker)? Er desuden lidt i tvivl om min PC kan klare den ny MSFS 2020: Intel(R) Core(TM) i7-8700K CPU (c) 3,70 GHz 3,70 GHz RAM 16 GB 64 bit operation system Grafikkort GeForce GTX 1060 6 GB 465 GB SSD med 192 GB ledige Mvh Lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Skog Skrevet 25. august 2020 Del Skrevet 25. august 2020 Tror det beste rådet nå er å kjøpe den billigste pakken og spare pengene til å kjøpe addons senere: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Frederiksen Skrevet 26. august 2020 Forfatter Del Skrevet 26. august 2020 Tak for det svar Anders! Så bliver det standard versionen for mit vedkommende. Hvad angår min PC specifikation spekulerer jeg på om den er forenlig med en nogenlunde glat afvikling af MSFS2020? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 26. august 2020 Premium Medlem Del Skrevet 26. august 2020 Muligens du skulle klokke den opp lite hvis du vet hvordan det gjøres da vil du få bedre flyt og resultater 😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 26. august 2020 Del Skrevet 26. august 2020 Litt enkel GPU også, men du skal kunne kjøre med et visst detaljnivå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Frederiksen Skrevet 26. august 2020 Forfatter Del Skrevet 26. august 2020 Tak for jeres råd. Var tilfældigvis nede i min computerbutik i dag og han anbefalede en ny CPU og nyt Nivida grafikkort som vist kommer om 6-8 uger (angiveligt 50% bedre end de nuværende). Han mente ikke at SSD var så afgørende, men mente at MSFS2020 sagtens kan ligge på en konventionel harddisk uden at det går ud over performance. Lyder det korrekt? Vil man få glæde af at øge RAM fra 16 til 32 GB? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Skog Skrevet 26. august 2020 Del Skrevet 26. august 2020 15 minutter siden, Lars Frederiksen skrev: Var tilfældigvis nede i min computerbutik i dag og han anbefalede en ny CPU og nyt Nivida grafikkort som vist kommer om 6-8 uger (angiveligt 50% bedre end de nuværende). Han mente ikke at SSD var så afgørende, men mente at MSFS2020 sagtens kan ligge på en konventionel harddisk uden at det går ud over performance. Lyder det korrekt? CPUen din er god nok! Spesielt hvis du overklokker den. Diskhastighet er kritisk for dette! Husk - det er over 100GB med data som skal søkes gjennom og lastes inn i minnet (teksturer, mesh osv). En vanlig HDD gjør dette med kanskje 150MB/s på en god dag, SSD rundt 500MB/s, mens en god NVMe kan levere godt over 3000MB/s! Det er et hav av forskjell. RAM er billig for tiden, jeg ville ikke nølt et sekund på å doble fra 16 til 32. Til sist så er nok GPU det svakeste leddet i oppsettet du har, men det kan hende det lønner seg å vente til neste generasjon Nvidia kommer i september og se om prisene blir noe bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Frederiksen Skrevet 26. august 2020 Forfatter Del Skrevet 26. august 2020 6 minutter siden, Anders Skog skrev: Diskhastighet er kritisk for dette! Husk - det er over 100GB med data som skal søkes gjennom og lastes inn i minnet (teksturer, mesh osv). En vanlig HDD gjør dette med kanskje 150MB/s på en god dag, SSD rundt 500MB/s, mens en god NVMe kan levere godt over 3000MB/s! Det er et hav av forskjell. Er det ikke mest afgørende for ventetiden under opstart eller gælder det også unde afviklingen af flyvningen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Skog Skrevet 26. august 2020 Del Skrevet 26. august 2020 Ventetiden blir selvfølgelig mye kortere med en raskere disk, men det vil garantert påvirke selve flyvningen også - iallefall om du fly nær bakken med høyt detaljnivå. Om du "går tom" for lese-kapasitet fra disken så blir det sørgelig ganske fort 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SkyKaptn Skrevet 26. august 2020 Del Skrevet 26. august 2020 Jeg må si at jeg er positivt overrasket over min geriatriske i7 4790K @4.4 med vanlig GTX1080, 16GB ram. I ødemarka og rundt Bodø-området ligger jeg på ca 50 fps. Alt på high, noe småtterier på ultra. -Når det er sagt, jeg er på dag 1 etter alt trøblet mitt så jeg har enda ikke startet en flight i en storby. Og vi kjører enn så lenge uten tunge sceneries... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 26. august 2020 Del Skrevet 26. august 2020 10 minutter siden, SkyKaptn skrev: Jeg må si at jeg er positivt overrasket over min geriatriske i7 4790K @4.4 med vanlig GTX1080, 16GB ram. I ødemarka og rundt Bodø-området ligger jeg på ca 50 fps. Alt på high, noe småtterier på ultra. -Når det er sagt, jeg er på dag 1 etter alt trøblet mitt så jeg har enda ikke startet en flight i en storby. Og vi kjører enn så lenge uten tunge sceneries... Er utrolig hva en moderne og ny grafikk motor med dagens teknologi kan utrette. Jeg deler samme erfaring. Har omtrent samme FPS og flyt i FS2020 som jeg hadde i P3D, bare at grafikknivået i FS2020 er flere lysår foran P3D. Kan ikke klage på det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 26. august 2020 Del Skrevet 26. august 2020 30xx gpu vil ikke bli mata fort nok til å yte i nærheten av kapasitet med denne CPU. Antar at brikkesett på hovedkort med pci busser etc ikke vil være i stil med kapasitet på en 30xx gpuSent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Frederiksen Skrevet 26. august 2020 Forfatter Del Skrevet 26. august 2020 Jeg har ikke mod på/forstand på at klokke en cpu og derfor overvejer jeg at putte 3-4000 danske kroner i en ny. Det giver vel god mening? 57 minutter siden, Geir Teigo skrev: 30xx gpu vil ikke bli mata fort nok til å yte i nærheten av kapasitet med denne CPU. Antar at brikkesett på hovedkort med pci busser etc ikke vil være i stil med kapasitet på en 30xx gpu Hvad betyder det du der skriver Geir? Jeg er ikke så teknisk 😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 26. august 2020 Premium Medlem Del Skrevet 26. august 2020 Har du ikke en venn som kan hjelpe deg med det så slipper du å kaste et hav med penger da din cpu er mere enn god nok bruk heller penger på et skjermkort Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Skog Skrevet 26. august 2020 Del Skrevet 26. august 2020 Overklokking på moderne maskiner er veldig enkelt, som oftest bare å gå inn i bios eller starte et program og trykke på "auto" eller lignende for å få et bra resultat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 26. august 2020 Del Skrevet 26. august 2020 Hei LarsDet nye skjermkortet som kommer er i 30xx-serien. Dette blir de nye toppkortene og blir uten tvil HELT RÅ. De kan imidlertid prossesere mer data enn det din CPU og hovedkort kan gi, så du vil ikke få fullt utbytte av kortet. Cpu og hovedkort vil bli flaskehalsen. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Frederiksen Skrevet 27. august 2020 Forfatter Del Skrevet 27. august 2020 Jeg tror det ender med et nyt grafikkort og en ny processer. Måske vil jeg forsøge at "klokke lidt i det" hvis jeg kan finde noget information på nettet. Men efter jeg her til morgen fik lastet MSFS2020 ned har jeg fået nok at gøre med at sætte mig ind i den nye brugerflade og få min CH Yoke + pedals til at fungere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SkyKaptn Skrevet 27. august 2020 Del Skrevet 27. august 2020 51 minutter siden, Lars Frederiksen skrev: Jeg tror det ender med et nyt grafikkort og en ny processer. Måske vil jeg forsøge at "klokke lidt i det" hvis jeg kan finde noget information på nettet. Men efter jeg her til morgen fik lastet MSFS2020 ned har jeg fået nok at gøre med at sætte mig ind i den nye brugerflade og få min CH Yoke + pedals til at fungere OBS! Ved bytte av prosessor er det høyst sannsynlig at du må bytte hovedkort og RAM. Les nøye på nett hva hovedkortet ditt støtter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Fidjeland Skrevet 27. august 2020 Del Skrevet 27. august 2020 1 time siden, Lars Frederiksen skrev: Men efter jeg her til morgen fik lastet MSFS2020 ned har jeg fået nok at gøre med at sætte mig ind i den nye brugerflade og få min CH Yoke + pedals til at fungere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Frederiksen Skrevet 27. august 2020 Forfatter Del Skrevet 27. august 2020 Tusind tak for svar og link til YouTube. Det kan dog godt undre mig at der ikke findes filer til CH Yoke og CH Pedals med standard instillinger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.