Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøvde å assigne yoke og pedaler+bremser i går. Disse er linka opp via LeoBodnar og potmetere går ikke fra 0-100 men kanskje 15-80 og begge er ikke dønn lik. 
Yoke hadde best range og denne fikk jeg fint til. Pedaler derimot ble helt meningsløse da x-aksen rudder er linket opp med ikke hadde senterpunkt akkurat på 50'% av pot-range.

Prøvde meg frem med dødsone og x+/x- akser men no go. Håper det kommer en bedre måte å assigne akser på i fremtiden. Jeg lager også en post i MS-forumet, men om noen finner en smart måte rundt problemet, så si fra.

Skrevet

Har og en yoke som er hooka opp via et Leo Bodnar-kort. Vanligvis bruker jeg FSUIPC til å kaliberere da. Men fant ut at dette kan jeg gjøre i DXview som du kan laste ned på Leo Bodnar sine sider. Har du testa det?

Skrevet
2 timer siden, Ø.C.H. skrev:

Har og en yoke som er hooka opp via et Leo Bodnar-kort. Vanligvis bruker jeg FSUIPC til å kaliberere da. Men fant ut at dette kan jeg gjøre i DXview som du kan laste ned på Leo Bodnar sine sider. Har du testa det?

Ekstern kalibrering har ingen funksjon i MS2020. Det er ikke nevnt LB, men tilsvarende for logitech, CH og Saitek. Simmen snakker ikke med drivere eller konfigprogrammene, men direkte med hardware

Skrevet

Det er ikke min erfaring. Etter å ha kalibrert aksene i DXView, er den hvite dotten i null i aksegrafen i MSFS, når de fysiske aksene er i faktisk null/center-posisjon. Dette var ikke tilfelle før kalibrering i DXView. Da var de noe off i grafen i MSFS.

Skrevet

Superkjapp test av FSUIPC7 gav halvering av FPS og kjipe stutters. Det skal vistnok ha noe med SimConnect å gjøre og denne skal kunne skrus av uten at jeg har funnet dette enda.
Akser ble perfekte, men hjelper lite når simmen går inn i slideshow modus

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...