Gå til innhold

Kalibreringsproblemer


Geir Teigo

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å assigne yoke og pedaler+bremser i går. Disse er linka opp via LeoBodnar og potmetere går ikke fra 0-100 men kanskje 15-80 og begge er ikke dønn lik. 
Yoke hadde best range og denne fikk jeg fint til. Pedaler derimot ble helt meningsløse da x-aksen rudder er linket opp med ikke hadde senterpunkt akkurat på 50'% av pot-range.

Prøvde meg frem med dødsone og x+/x- akser men no go. Håper det kommer en bedre måte å assigne akser på i fremtiden. Jeg lager også en post i MS-forumet, men om noen finner en smart måte rundt problemet, så si fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ø.C.H. skrev:

Har og en yoke som er hooka opp via et Leo Bodnar-kort. Vanligvis bruker jeg FSUIPC til å kaliberere da. Men fant ut at dette kan jeg gjøre i DXview som du kan laste ned på Leo Bodnar sine sider. Har du testa det?

Ekstern kalibrering har ingen funksjon i MS2020. Det er ikke nevnt LB, men tilsvarende for logitech, CH og Saitek. Simmen snakker ikke med drivere eller konfigprogrammene, men direkte med hardware

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min erfaring. Etter å ha kalibrert aksene i DXView, er den hvite dotten i null i aksegrafen i MSFS, når de fysiske aksene er i faktisk null/center-posisjon. Dette var ikke tilfelle før kalibrering i DXView. Da var de noe off i grafen i MSFS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...