Geir Teigo Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 Jeg prøvde å assigne yoke og pedaler+bremser i går. Disse er linka opp via LeoBodnar og potmetere går ikke fra 0-100 men kanskje 15-80 og begge er ikke dønn lik. Yoke hadde best range og denne fikk jeg fint til. Pedaler derimot ble helt meningsløse da x-aksen rudder er linket opp med ikke hadde senterpunkt akkurat på 50'% av pot-range. Prøvde meg frem med dødsone og x+/x- akser men no go. Håper det kommer en bedre måte å assigne akser på i fremtiden. Jeg lager også en post i MS-forumet, men om noen finner en smart måte rundt problemet, så si fra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.C.H. Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 Har og en yoke som er hooka opp via et Leo Bodnar-kort. Vanligvis bruker jeg FSUIPC til å kaliberere da. Men fant ut at dette kan jeg gjøre i DXview som du kan laste ned på Leo Bodnar sine sider. Har du testa det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 21. august 2020 Forfatter Del Skrevet 21. august 2020 FSUIPC 7 beta: https://forum.simflight.com/topic/90193-fsuipc7-beta-for-msfs/ Denne skal testes i dag. Da er det plutselig håp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 21. august 2020 Forfatter Del Skrevet 21. august 2020 2 timer siden, Ø.C.H. skrev: Har og en yoke som er hooka opp via et Leo Bodnar-kort. Vanligvis bruker jeg FSUIPC til å kaliberere da. Men fant ut at dette kan jeg gjøre i DXview som du kan laste ned på Leo Bodnar sine sider. Har du testa det? Ekstern kalibrering har ingen funksjon i MS2020. Det er ikke nevnt LB, men tilsvarende for logitech, CH og Saitek. Simmen snakker ikke med drivere eller konfigprogrammene, men direkte med hardware Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.C.H. Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 Det er ikke min erfaring. Etter å ha kalibrert aksene i DXView, er den hvite dotten i null i aksegrafen i MSFS, når de fysiske aksene er i faktisk null/center-posisjon. Dette var ikke tilfelle før kalibrering i DXView. Da var de noe off i grafen i MSFS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 21. august 2020 Forfatter Del Skrevet 21. august 2020 Superkjapp test av FSUIPC7 gav halvering av FPS og kjipe stutters. Det skal vistnok ha noe med SimConnect å gjøre og denne skal kunne skrus av uten at jeg har funnet dette enda. Akser ble perfekte, men hjelper lite når simmen går inn i slideshow modus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.C.H. Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 Sjekk ut DXView, det funka som sagt til kalibrering av akser hos meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 21. august 2020 Forfatter Del Skrevet 21. august 2020 WILCO Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.C.H. Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 Husk å aktiver raw data, da det er det som skal brukes i kalibreringen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 21. august 2020 Forfatter Del Skrevet 21. august 2020 Laget meg et stikkeoppsett i ettermiddag og, så det skal vel bli en råd så en får flydd litt skikkelig, men har absolutt lyst å få rudder på plass 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.