Gå til innhold

Pauseunderholdning


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

En liten pause fra P3Dv4.  Neida,  æ har ikke gått lei,  og det er utrolig mye spennende som skjer på simulatorfronten :).   Men som warbirdentusiast har jeg lenge fulgt med utviklingen av WW2-delen av DCS,  og har hatt gleden av å samle på de flyene etter hvert som de ble ferdige fra denne perioden.  Synes det har tatt lang tid,  og har bare vært sånn passelig fornøyd med hva denne simmen har å tilby.  I mellomtiden  har det skjedd STORE ting i videreutviklingen av IL2,  og siden æ allerede hadde lisens fra tidligere utgaver,  var det enkelt og greit å koste på seg nyeste tilbudet,  nemlig forhåndstesting av Bodenplatte,  IL2`s svar på European Air War  !   For en positiv sjokkopplevelse :o .  Scenerys,  atmosfære og stemning man skal lete lenge etter tilsvarende.  Simmen flyter silkemykt,  enten det er mye eller lite action på gang,  og flyene har fått egenskaper som er enda mer realistiske enn hos DCS  (  snakker fortsatt om WW2-perioden) . Riktignok handler det om skyting og luftkamper,  men egenskapene til de forkjellige flyene matcher imponerende nært alt man har lest og lært om virkeligheten.  Til og med AI-modellene er ikke lenger uovervinnelige,  men byr på store variasjoner i reaksjonsmønster.   Og hvilke flytyper !?!?  Vi snakker om 44-45,  så da handler det om de råeste propellflyene som er utviklet,  og en utrolig spennende tid i flyhistorien.  Her en bitteliten smakebit :

 

bo23.jpg

bo21c.jpg

bo21b.jpg

bo21.jpg

bo20.jpg

bo18.jpg

bo17.jpg

bo16.jpg

bo15.jpg

bo13.jpg

bo14.jpg

bo12.jpg

bo11.jpg

bo10.jpg

bo9.jpg

bo8.jpg

bo7.jpg

bo6.jpg

bo5.jpg

bo4.jpg

bo3.jpg

bo1.jpg

bo2.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Av en eller annen grunn kom bildene i motsatt rekkefølge enn planlagt.  Ikke så veldig viktig,  men æ begynte egentlig med noen glimt fra Battle of Kuban,  og fortsatte med Battle of Bodenplatte,  og skulle avslutte med en nedskyting,  redning i fallskjerm og landingsrunde med norske Berg og hans Spitfire IX.  -  P-47, FW-Dora,  og Tempest m.fl. er like rundt hjørne,  snakker om spennende høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Bodenplatte er et stykke unna med Europeisk kart,  men i siste oppdatering fikk vi Spitfire V  og IX,  samt fire utgaver av FW-190-A8,  og en god del forbedringer av effekter m.m.  P-47 er straks ferdig,  så følger det en masse nyheter fortløpende.   Mye nytt i DCS Normandie også,  men er ikke fornøyd med "helheten" og utviklingen,  så jeg har hoppet over på IL2 .  I sistnevnte er kvaliteten på flyene kommet på simulator-nivå,  så jeg storkoser meg med de forskjellige godbitene fra WW2.  Klikkbare cockpiter er vel og bra,  men synes det er mer til hinder og knoting,  enn å linke funksjonene til brytere på spake og throttle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ernst K.Furuhatt skrev:

Jotakk,  vi trenger mer variasjon i forumet 😊 .  Det blir nok alt for mye fra undertegnede,  men siden det gjenspeiles lite aktivitet fra andre,  kan det se ut som det renner over hos meg......🤢

Fortsett med det! Du er en av disse entusiastene som holder liv i forumet, Ernst :)Og vi trenger flere.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...