Jan Tore Pettersen Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Jeg ble veldig inspirert av youtubevideoen som Eivin Stensø la ut i tråden "idiots guide to passasjerfly" i Kaffekroken. Kjempebra video,lærte en ting eller to om redigering av flightplan,hehe. Så dette måtte testes ! Climbout fra Værnes,RW 27,flyr UTUNA 1W Da har vi spolet litt fram,er over Mjøsen,flyr INREX 4M som jeg har barbert bort svingene på, til mer "straight in" til RW 19R. Slipper ned hjulene for å få ned hastigheten,den var litt høy,hehe. Ser bra ut dette,ligger på ILS RW 19R,111.30 MHz,hører noen "ding" i bakgrunnen Ser fortsatt bra ut,men hva betyr disse "ding" jeg hører??? Rett etter dette bildet rykket flyet til og la seg over på siden,og ble vanskelig å kontrollere....fikk rettet opp.... Så kom meldingen om" ..run out of memory...blabla...P3D...close down...." VAS? Joda,skjønte ikke dette til å begynne med,fløy jo denne i går uten problemer? Så kom jeg på at jeg lot flyet stå ved gate på Værnes i en og en halv til to timer mens jeg kokte kaffe,var ute og hentet posten,så på videoen jeg nevnte til å begynne med,leste epost,scannet noen dokumenter...osv,osv. ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Fine bilder. FMC er et veldig effektivt verktøy som man bør utnytte så godt man kan. Du kan endre høyderestriksjoner, fuel, approacher, gå direkte til et punkt lenger ut i ruta, legge inn holding pattern etc. E 8) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Så bra alltid morsomt å lære nye ting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 31. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2017 Ja,særlig denne "step"-funksjonen i flightplan,brukt sammen PLN i EFIS control panel,slik at man kan "spole" gjennom ruten og se på den og redigere.Nytt for meg,og veldig nyttig,faktisk veldig gøy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Ja,særlig denne "step"-funksjonen i flightplan,brukt sammen PLN i EFIS control panel,slik at man kan "spole" gjennom ruten og se på den og redigere.Nytt for meg,og veldig nyttig,faktisk veldig gøy Ja den funsksjonen er brillefin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.