Gå til innhold

King Air 350 ENVA-ENOL


Anbefalte innlegg

Overgangen til P3D var veldig positiv med hensyn til selve simulatoren,men jeg slet lenge med å trives med de flymodellene som fulgte med.

Så jeg hentet inn endel default FSX-modeller,og slettet etterhvert alle modellene i P3D,de militære,helikoptrene og de andre dusteflyene,så nær som Beech King Air 350,som er en modell LM har arvet fra Microsoft.Den har vært med i mange utgaver av MSFS,og er en grei maskin på ikke alt for lange flights.Så jeg tenkte det var på tide å oppgradere den til noe mer realistisk.

Så etter å ha vurdert flere modeller,falt valget på Carenado B350i King Air HD.

Mye å sette seg inn i her,og dokumentasjonen er på et minimum.

 

 

 

3qrXy1E.jpg

En tidlig morgen på værnes.Testturen går over Fosenhalvøya og ut mot Frohavet utenfor Ørlandet.

 

 

 

t4E8XOM.jpg

Planen er å orientere meg litt til høyre for Tarva NDB i HDG mode,turne 180 grader (90+90) mot venstre og hekte meg på ILS i APP mode på RW 15 på ENOL.

 

 

 

GcUiZ8J.jpg

Tok meg ca. en time å finne ut hvordan jeg skulle stille ADF.Veldig knotete med disse knappene.

 

 

 

RIVldew.jpg

Etterpå kom jeg på at det at det er mye lettere å gjøre det herifra,hehe.

 

 

4JvsWBZ.jpg

Skal ta av fra RW 27 på Værnes

 

 

3zDkLxI.jpg

Oppe i sikker høyde kan jeg begynne å trykke på knappene for å stabilisere flighten.Skal ikke ha noen "Controlled Flight Into Terrain" her.

 

 

 

HVG8f8X.jpg

Finner noe av sammenhengen  i systemet Carenado kaller "Proline 21",etterhvertDet er ingen lys i AP-panelet,noe som er en utfordring for et "Boeing-hue".Ser Frøya og litt av Hitra i radaren.

 

 

9G9AGsT.jpg

Har fått inn ILS'en på radioen,så får prøve å hekte meg på i noenlunde riktig speed og altitude,flyr fortsatt i HDG mode.

 

bx4zxlN.jpg

Controlled flight....

 

K4we2gl.jpg

Utsikt mot Bjugn

 

 

kJMjQ1J.jpg

Fant ut av det,er på localizer og GS i Appr. mode,men vet ikke helt hvordan jeg fikk det til,hehe.

 

 

 

snKKoMN.jpg

Tar siste biten i manuell

 

 

 

j2uaWko.jpg

Lander i litt over 100 knop.RW er over 3000m,flyet trenger 800.

 

 

TF6cuUv.jpg

Javel,da fikk jeg testet litt.Er mye å sette seg inn i ennå,kommer til å få mye både glede og frustrasjon av denne i lang tid.

 

Dette innlegget var også en test av imgur.com,anbefalt av "sully" Thomsen her på forumet.Veldig raskt,og muligheten for å "bulk"-loade er ny for meg.Fant også ut at jeg kunne bulk-konvertere fra .bmp til .jpeg i Paintshop først,sparer en del tid og arbeid på det.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel på tide å ta B350i'n ut av hangaren. Har ennå ikke fått rørt den siden kjøpet for noen uker siden, men nå ga du meg et spark bak. Har vært mest opptatt av Flight1 B200 Super King Airden siste tiden. Veldig bra sjotts, Jan Tore  ;)

 

RuneG

 

Flight1 sin modell er den beste King Air'n du får tak i per dags dato. Med tanke på realisme og systemsimulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel på tide å ta B350i'n ut av hangaren. Har ennå ikke fått rørt den siden kjøpet for noen uker siden, men nå ga du meg et spark bak. Har vært mest opptatt av Flight1 B200 Super King Airden siste tiden. Veldig bra sjotts, Jan Tore  ;)

 

RuneG

 

Flight1 sin modell er den beste King Air'n du får tak i per dags dato. Med tanke på realisme og systemsimulering.

 

Flight1 B200 Super King Air er et flott fly og bra simulert. Kjøpt i 2016 på dine anbefalinger. Carenados 350i har dog full simulert FMC med Navigraph FMC oppdateringsmuligheter og VNAV. Den er kjøpt for å sammenligne med Flight1 B200 har ikke simulert VNAV. Det er heller ikke mulig å velge spesifikk departure runway med tilhørende SID.

 

RuneG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK,nå har jeg testet litt mer,og lagt inn ruter i FMS,og testet endel rundt dette,og funnet ut noe (men ikke alt)

 

 

 

 

9PgHYY1.jpg

Rett etter takeoff,ruten er lagt inn i FMS,men ikke aktivert.Øverst i PFD er det bare en grønn pil.

 

 

 

mVpvmEe.jpg

Her har jeg trykket på NAV og VNAV i autopilotpanelet,og FMS og VALTV dukker opp med hvit skrift øverst i PFD

 

 

 

hddEgfy.jpg

Så har jeg aktivisert autopiloten ved å trykke på AP,og skriften øverst i PFD har blitt grønn, nå står det FMS AP VALTV  der,og flyet følger ruten i FMS....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...