Gå til innhold

EHAM-LFPG


Anbefalte innlegg

Jeg var helt bakerst i køen, så jeg ventet på de, og de ventet på innkommende fly. Så jeg taxet inn i første fly ved Rwy Ahead, ventet der til annet fly hadde landet, kom meg så ut på runway. En annen grei løsning med AI trafikk er å lagre situasjonen, så takse ut fort som fy før AI'en kommer i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du flyr Aerosofts Airbus Xtended, til tross for at enkelte vurderer addonet som leketøy i sammenlikning med PMDG og Mjc. Flyr forøvrig alle tre og mener "bussen" har fått ufortjent pepper i denne sammenheng. Fine bilder forresten  :)  Må kanskje begynne å slenge inn litt bilder fra samlingen min også etter hvert. Mye flotte "sjotts" på forumet så det blir vel en vanskelig konkurranse.

 

RuneG 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter simmen med valg "active runway",og benytter slew mode til å finne en ledig parkering for cockpit preparation,for velger jeg en gate eller ramp ved oppstart,hender det temmelig ofte at det står et fly der fra før,og siden jeg har crash detection på,så bli det ofte.....crash......ny oppstart....grrrr.....

Hvis det er kø til runway eller jeg ikke gidder å takse:taster "y"..(slew)...y..

Må kanskje begynne å slenge inn litt bilder fra samlingen min også etter hvert. Mye flotte "sjotts" på forumet så det blir vel en vanskelig konkurranse

Ja,det er endel jobb med å lage et bra innlegg.Først å planlegge storyen,fly selve turen med screenshots i tankene, velge ut bilder,laste opp

til server,få greia inn i forumet...tar gjerne en dag eller to.

Glad for at det begynner å komme shots med airliners igjen, jeg har kastet ut alle militære fly fra simmen.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du flyr Aerosofts Airbus Xtended, til tross for at enkelte vurderer addonet som leketøy i sammenlikning med PMDG og Mjc. Flyr forøvrig alle tre og mener "bussen" har fått ufortjent pepper i denne sammenheng. Fine bilder forresten  :)  Må kanskje begynne å slenge inn litt bilder fra samlingen min også etter hvert. Mye flotte "sjotts" på forumet så det blir vel en vanskelig konkurranse.

 

RuneG

 

Lett å se feil Rune, denne heter bare "Aerosoft Airbus A320", ikke Extended, og denne får ikke mye pepper, ei heller av meg. Jeg kan dog bruke alle repaints til Extended. A320/321 ble utgitt i 2014. Meget fornøyd med denne maskinen, og den har fått skremmende mange flytimer siden innkjøp. Det var A320 i Aerofly FS2 som ga mersmak, måtte til slutt ha "full fidelity" a la PMDG, og det har jeg fått, og her flys det med Airac 1703.

 

Ang. screenshots bryr jeg meg ikke om konkurranse, kun å vise bilder fra hobbyvirksomheten, lage en kort, morsom fortelling :)

 

PS: Sikkert mange som har bommet mht hvor god denne maskinen er, ettersom vi har Airbus X, Airbus Extended, og Airbus A320/321. Den jeg flyr her er ikke noe "lekefly" :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter simmen med valg "active runway",og benytter slew mode til å finne en ledig parkering for cockpit preparation,for velger jeg en gate eller ramp ved oppstart,hender det temmelig ofte at det står et fly der fra før,og siden jeg har crash detection på,så bli det ofte.....crash......ny oppstart....grrrr.....

Hvis det er kø til runway eller jeg ikke gidder å takse:taster "y"..(slew)...y..

Må kanskje begynne å slenge inn litt bilder fra samlingen min også etter hvert. Mye flotte "sjotts" på forumet så det blir vel en vanskelig konkurranse

Ja,det er endel jobb med å lage et bra innlegg.Først å planlegge storyen,fly selve turen med screenshots i tankene, velge ut bilder,laste opp

til server,få greia inn i forumet...tar gjerne en dag eller to.

Glad for at det begynner å komme shots med airliners igjen, jeg har kastet ut alle militære fly fra simmen.

 

Hehe, du kan trygt slå av crash detection, du vet nok når du krasjer eller knekker understellet. Artig å høre om metoden din; jeg har nemlig brukt den siden airlinere kom på banen for fullt. F.eks fra Bergen velger jeg ofte parkering 1, som er ved rwy 35, der Antonoven pleier å stå. Jeg syns forøvrig og det er et slit å lage innlegg...men det går mye kjappere med Imgur enn med Flickr har jeg oppdaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å se feil Rune, denne heter bare "Aerosoft Airbus A320", ikke Extended, og denne får ikke mye pepper, ei heller av meg. Jeg kan dog bruke alle repaints til Extended. A320/321 ble utgitt i 2014. Meget fornøyd med denne maskinen, og den har fått skremmende mange flytimer siden innkjøp. Det var A320 i Aerofly FS2 som ga mersmak, måtte til slutt ha "full fidelity" a la PMDG, og det har jeg fått, og her flys det med Airac 1703.

 

PS: Sikkert mange som har bommet mht hvor god denne maskinen er, ettersom vi har Airbus X, Airbus Extended, og Airbus A320/321. Den jeg flyr her er ikke noe "lekefly" :-p

 

Tror nok vi bruker samme "bussen". Blingset litt når jeg så på kvitteringen fra SimMarket. Det jeg sitter med er Airbus A320/321 til P3D v3x.  Jeg gis imidlertid rabatt på dette kjøpet fordi jeg tidligere hadde kjøpt Airbus A320/321 X Extended til FSX, og dette fremkommer som en tilleggsopplysning på fakturaen. Derav oppsto misforståelsen. I tillegg inkluderer jo kjøpet FS2Crew RAAS. Dog bet jeg meg merke i at noen på forumet, senest for noen uker siden, benevnte dette som "lekefly" Kjøp ble ikke anbefalt. Men jeg er som deg godt fornøyd. Flyet fungerer meget bra  :)

 

RuneG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Rune, dette med "lekefly" måtte ryddes opp i ;)

 

Men det er lett å ta feil, måtte selv korrigere "Airbus X" på FB i dag. Det er ikke enkelt på PC'en heller, for der heter snarvei til repaint manager "Airbus X Extended Livery Manager", men når den er åpen, heter den "Airbus A320/A321 Livery Manager", så tilmed AS roter. Mht livery fikk jeg i dag tak i US Airways N106US, den som landet i Hudson. Hadde og en ny tur i dag EHAM - LFPG med ORBX vær, full FP med SID/STAR hakket inn på rekordtid. Ble en fin tur, og nå har jeg lyst på 318/319 pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Må kanskje begynne å slenge inn litt bilder fra samlingen min også etter hvert. Mye flotte "sjotts" på forumet så det blir vel en vanskelig konkurranse

Ja,det er endel jobb med å lage et bra innlegg.Først å planlegge storyen,fly selve turen med screenshots i tankene, velge ut bilder,laste opp

til server,få greia inn i forumet...tar gjerne en dag eller to.

Glad for at det begynner å komme shots med airliners igjen, jeg har kastet ut alle militære fly fra simmen.

 

Får gjøre et forsøk etter hvert, Jan Tore. Er enig i at screenshots med tilhørende story gjør det hele mer intressant. Men også mer arbeidskrevende. Dog har jeg mer enn nok av tid.... eller var det dét jeg ikke hadde? Er pensjonist vet du  ;D

 

RuneG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det slik: Planlegger og flyr flighten. Tar en screenie når jeg har lyst. Er det nok OK bilder, kan jeg lage en story. En trenger ikke si en hel A4 side. Det gjelder å si hva man har lyst til å si, og en reportasje planlegges aldri når jeg flyr, de kommer bare av seg selv om jeg har nok shots. No pressure her i gården :)

 

PS: Nettopp testet A319, to timer gammel. Flyr på silke denne, og lyden fra CFM motorene gir flashback til mange real-life turer. Lærte meg nettopp FLEX takeoff done right ved å sette 52 grader C. Inspirasjonen kom fra notater fra filmen om "Sully", der jeg fikk en aha opplevelse ved å fryse et cocpit bilde og notere. De brukte TOGA, men det fikk meg til å innse hva jeg glemte for å få en FLEX takeoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det slik: Planlegger og flyr flighten. Tar en screenie når jeg har lyst. Er det nok OK bilder, kan jeg lage en story. En trenger ikke si en hel A4 side. Det gjelder å si hva man har lyst til å si, og en reportasje planlegges aldri når jeg flyr, de kommer bare av seg selv om jeg har nok shots. No pressure her i gården :)

 

Det er slik jeg også gjør det. Med en liten kommentar til hvert bilde om hva vi ser under oss og hvor vi nærmer oss som en forberedelse til en liten story. Men som sagt; ingen ting er utgitt til nå, men håper jeg kan få til noe etter hvert  :)

 

RuneG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal for all del ikke mase på noen. Jeg har faktisk mast litt på meg selv. Men med Flickr var det bare frustrasjon. Med Imgur derimot, går det kjapt. Jeg drar og slipper alle shotsene inn i Imgur, klikker så på hvert bilde og får UBB kode direkte, og copy-paster hit. Da blir det nesten enkelt, og nesten moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å fly den med Boeing 736 fra SAS jeg da. Flott simulert flyplass som virker å være ganske så snill på hva den trekker av ytelser, men et aldri så litet franklabyrinthelvete å klare å finne seg fram riktig der inne da :P

 

Satt med oppdaterte bakke/Taxekart fra Jeppesen, men allikevel klarte jeg å rote meg så borti hampen både hit og dit helt bortafor der jeg skulle vært for ånha en sjanse til å finne aktiv, sånn at det endte til slutt med juks med å la simmen med trekantpilene vise meg veien til aktiv (som forøvrig gikk gjennom både et par mindre terminaler og en eller et par hangarer. Franskmenn der altså  ;D :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, har slitt med det samme. Men fra EHAM venter jeg til jeg ser hvor AI'en tar veien med gitt vær. Så hopper jeg til arrival airport og sjekker AI og vind der. Deretter ut av simmen, lage loadsheet og sjekke SID/STARS, så inn igjen :) Ang. virkelighetens De Gaulle så ja, defintivt Fransk ja, rekord desorientert som passasjer opptil flere ganger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...