Gå til innhold

Grip dagen


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Ryktene om P3Dv4 hagler,  men det er ingen unnskyldning for å ikke nyte v3  ;D  Fremdeles er det mange godbiter som skal testes,  og dagens overraskelse kommer fra A1R Design Bureau :  Yak 55M .  Kjempeartig at noen legger sjela si i å lage modeller av fly som har begrenset interesse.  Tipper at denne krabaten smyger seg usett forbi hos de fleste FS-entusiastene. Heldigvis ble den fanget opp av min umettelige radar,  så her ble det ryddet plass i hangaren for spesielt interesserte.  Blant acro-piloter er Yakovlev godt kjent,  og har sørget for mange priser i den slags konkurranser.  Modellen er detaljert både innvendig og utvendig,  og gir et troverdig inntrykk av en konstruksjon beregnet utelukkende for heftige bevegelser.  Endelig er det noen som har forsøkt å etterligne skikkelig motorlyd,  så selv om det fortsatt er et stykke igjen,  er dette noe av det bedre hittil.  Flight.mdl takler også langt på vei vannvittige manøvrer,  men også her må man gi opp når simmen ikke lenger klarer å regne ut avanserte acro-manøvrer.  Underholdningsverdien er likevel ikke ødelagt,  og i mine øyne er modellen en artig kontrast til både våpenplattformer og passasjerkabiner  :)

 

0m557xS.jpg

 

i8GQYkd.jpg

 

oZgd2MC.jpg

 

RfbRsEp.jpg

 

2dWsEtJ.jpg

 

a6igs9a.jpg

 

YskjxP5.jpg

 

WXXfIXP.jpg

 

2kULMa9.jpg

 

U6VOsa9.jpg

 

20IlDXQ.jpg

 

GC67iRb.jpg

 

Snart god helg  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Wow!! Yak 55 jaaaa!!  ;D

Har hatt en stormodell (2,7 meter vingespenn med 112cc bensinmotor) av yak 54 selv i flere år, og de flyr utmerket! Vanvittig bra acroegenskaper!

 

Endelig et nytt acrofly til p3d. Leeenge mellom hver  gang det skjer! Du sier den sliter i acromanøvre Ernst, vil det si at staller du ut den er den umulig å få kontroll på igjen? Eller er utstallering helt urealistisk? Har prøvd modeller i p3d de er flyet går bananas/koko etter stall, og de holder jeg meg unna.  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
vil det si at staller du ut den er den umulig å få kontroll på igjen? Eller er utstallering helt urealistisk?

 

Denne krabaten lar seg kontrollere langt inn i stall,  og med litt forsiktig rorbruk klarer du fint å unngå stall.  Æ har til og med klart å lure den inn i spinn,  men etter noen runder går den,  som du sier , helt bananas.

Holder du lenge nok inn i stall,  flikker den voldsomt i alle retninger,  så æ vil nok si at den er et godt stykke unna RealAir sine magiske flight mdlr.  A2A har også klart å simulere anstendige stall og spinn,  men gode acroegenskaper er sjelden vare i P3D.  Ellers reagerer Yak`en normalt på sidevinds take off og landinger.  Motoren drar til høyre med uforsiktig throttle-bruk,  og den oppfører seg fint innenfor vanlig flight envelopes.  Roll og loop og den slags går som en lek,  men æ trur du kanskje blir skuffet i forhold til din erfaring med den monstermodellen du hadde av Yak 54  ;)  Uansett,  det er en morsom krabat å ha i hangaren sin  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jaja. Den er vel ikke verre enn de fleste andre fly i P3D innenfor standard flyging. Får håpe de har "noe" nytt mtp flightmodels i P3D V4, men det spørs.

Ska se om jeg ikke kjøper likevel. Alabeos Extra 300 som er default i P3D, har jo heller ikke særlig realistiske stall/spinn egenskaper. Den svirrer rundt og rundt i lause lufta som du sier ved ekstrem rorbruk! LoL.  :P

Jeg kjenner ikke akkurat igjen den oppførselen i real modeller i alle fall. Haha...  ;D

 

Profilbildet mitt er den siste modellen jeg har. VS 2,7 meter, glassfibercompositt modell av Zivko Edge 540 V2. Vanvittig slick og rå maskin med hauevis av power.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...