Gå til innhold

Hoover flight.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Carenado kom nylig med en modell av Aero Commander Shrike ,  samme flytypen som den legendariske Bob Hoover sjokkerte flyinteresserte i mange år på flyshow.  Hoover lever fortsatt,  og det er i seg selv imponerende,  etter alt han har opplevd i flyhistorien,  fra å være jageress under WW2 ,  test og showpilot for de fleste flyfabrikanter og fram til siste flight for bare få år siden.  Carenado er mest kjent for å lage vakre modeller som flyr allright,  men har ikke all verden av systemsimulering.  Nå er jeg heller ikke så opptatt av alle systemene i moderne,  komplekse fly,  men vil gjerne at de flyr troverdig og har grom lydkvalitet.  Her synes jeg Carenado har truffet veldig bra,  så i tillegg til modellens nydelige innvendige og utvendige utseende,  er lydkvaliteten hevet mange hakk siden sist æ handlet hos Carenado.  Men aller mest overrasket flightmodellen,  så jeg trengte ikke mange oppvarmingsturer,  før jeg kunne nærme meg noen av Hoovers berømte manøvrer.  Riktignok sleit jeg med å loope to ganger med avslåtte motorer,  men jeg klarte en normal loop fra bakkehøyde,  og landing på ett hjul .  Det er i hvertfall en begynnelse,  og æ gler meg allerede til neste tur  ;)

 

sh1_1.jpg

Dagens flight foregikk på Kjeller .

 

sh1b.jpg

Liker det litt gamle og slitte interiøret .

 

sh2_1.jpg

 

sh3.jpg

 

sh4.jpg

Hoover fløy aldri høyt på sine show.......

 

sh5.jpg

Shrike`n looper som en P51 Mustang,  men man må fly rent for å komme rundt i trygg høyde.

 

sh6.jpg

Akkurat som Hoover holder opptrekket på millimeteren....  8)  ???

 

sh7.jpg

..... og så landingen på ett hjul .  Jada,  jeg vet han rollet noen ganger og landet på det andre hjulet,  men det har jeg ikke klart enda.  Neida neida,  æ prøver ikke å være Bob Hoover,  men det er jo pokkern så gøy å ha en flysimulator som gir oss muligheter for å gjenoppleve noen av flyhistoriens høydepunkter  ;)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeartig at du laget et flyshow på Kjeller, for da oppdaget jeg at det var litt å fikse, men tror det ble noen bremsespor i diverse bukser blant publikum.  ;D

 

Med så halsbrekkende flyging må jeg få spørre om du merket noen vanskeligheter med sceneriet? ;)

 

Takk for oppvisningen. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ingen problemer som jeg merket.  Valgte Kjeller for der er det mange bygninger og mye bebyggelse rundt (  nydelig scenery ),  og jeg har merket at det krever litt ekstra med enkelte flymodeller.  Shrike`n derimot fløy smørmykt over Kjeller,  så æ kunne nyte både scenery og fly  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser absolutt å ha noen Hooveri'ishe Commands inne med Command'ern, også tatt i betraktning såpass tidlig etter treningsoppstart Ernst! :)

 

Ser ut å være en god Carenadomodell dette. Som flere tidligere i andre tråder har påpekt, syns jeg også noen (kanskje spesielt twin-maskiner) fra dem de siste 2-3 åra har oppført seg litt snodig. Men både ser og hører ut som om de er tilbake på mer gode gamle trakter og her når det gjelder denne. For hvem kjøper vel denne uten å i hvertfall å prøve å gjøre noe med den til ære for legenden. Og da flyet virkelig kunne fly, ja! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Du ser absolutt å ha noen Hooveri'ishe Commands inne med Command'ern, også tatt i betraktning såpass tidlig etter treningsoppstart Ernst

 

:-\  jotakk Halvdan,  et stykke på vei klarer vi å følge Hoover,  men jeg skal på ingen måte påstå at jeg har noe å stille opp med i Hoover-kvalitet  ;D  Han hadde en egen evne til å koordinere energi og rorutslag uansett flytype,  og han rollet gjerne under take off mens han la inn hjulene !  SÅÅ bra er ikke denne modellen,  og det er vel heller ingen andre som har klart å lage så realistisk air-fil til noen modeller i FSX/P3D  (?).  Det nærmeste man har kommet mener jeg RealAir står for,  og et stykke bak kommer A2A. 

 

Dette flyet her er en av mine favoritter. Men er fortsatt noe skeptisk siden det er Carenado som har laget det. Vente litt mer på tilbakemeldinger så får vi se om jeg kryper til korset å kjøper det eller venter på A2A sin

 

Joda,  det er mye som mangler på A2A-kvalitet.  Bl.a motorhandling,  jeg får ikke variere vridningen på propellene og sideglidning gir ikke ønsket effekt.  Men den er nydelig i lufta under normal flyvning,  lett å trimme og har myke, fine bevegelser.  Lydkvaliteten er også et pluss,  og som sagt looper og roller maskinen som et jagerfly.  Jeg fikk faktisk til å utføre åttepunkts roll,  det er ikke ofte det funker  :) .  Så fortsatt mener jeg det er en modell som hører hjemme i mange hangarer,  og skulle det likevel dukke opp et alternativ fra A2A,  så er jeg klar for den også  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...