Kenneth Sivertsen Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Noen som har info om denne sim ...... http://nexgenflightsim.com/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Finnes noen tråder her på temaet, men du har jo linken der all info kommer fra, så du skulle være godt sjølberga Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Haughom Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Holy Sh*t!! Håper det kommer mer om dette! Selvfølgelig med muligheter for porting av "ten year old" MSFS kode. Aircrafts, Scenery osv. Neppe noen mulighet Men det er lov å drømme... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 11. desember 2015 Premium Medlem Del Skrevet 11. desember 2015 Denne er nok enda laaangt fram i tid! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Skjølingstad Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Hei sann folkens Takker for interessen for NGFS Det er planlagt demo område i 2016 fra Corsica i middelhavet, så såå langt unna er den ikke "en prøve-smak" i det minste.. av det vi kan forvente oss Men "hele flight-simmen" for hele verden er ferdig "når den er ferdig".. og NB!! den vil være i kontinuerlig utvikling, den vil aldri bli "ferdig" NGFS simmen vil også alltid følge etter "hardwaren" når den blir tilgjengelig. Skikkelige utvikler tools og SDK'er skal være tilgjengelig. muligens etter demo blir sluppet. Teamet er allerede på minst 40 mann halvparten av disse er piloter ;) sååå det er stort håp knyttet til denne simmen. Dette er en sim laget "av folket for folket" og ikke for å tjene penger som "store" leverandører.. (som stort sett ikke hører på oss simmere allikevel bortsett fra investorer) Husk at grafikk-motoren er en kommersiell leverandør fra UNIGINE, dem gir oss alle tools til å lage simmen.. og det gir oss en pangstart i seg selv, UNIGINE lytter til sin kundemasse.. fordi dem ønsker å spesialisere seg på Simulator industrien. Håper at dem som er interessert i denne simmen, kan registrere seg hos oss, og kommer med gode ider :-) Bedre nå i tidelig utviklingsfase, enn senere i utviklingen, da det kan være vanskligere å få det implementert. Men med sagt, gode ideer blir aldri forkastet, dem blir kanskje ikke bare med i første versjon(v1),men er dem virkelig gode ideer blir dem etter all sanselighet implementert ved senere annledning. hilsen en som prøve å involvere seg i utviklingen så godt så han kan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Sivertsen Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 Takk for info ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 2. januar 2016 Premium Medlem Del Skrevet 2. januar 2016 Hei sann folkens Takker for interessen for NGFS Det er planlagt demo område i 2016 fra Corsica i middelhavet, så såå langt unna er den ikke "en prøve-smak" i det minste.. av det vi kan forvente oss Men "hele flight-simmen" for hele verden er ferdig "når den er ferdig".. og NB!! den vil være i kontinuerlig utvikling, den vil aldri bli "ferdig" NGFS simmen vil også alltid følge etter "hardwaren" når den blir tilgjengelig. Skikkelige utvikler tools og SDK'er skal være tilgjengelig. muligens etter demo blir sluppet. Teamet er allerede på minst 40 mann halvparten av disse er piloter ;) sååå det er stort håp knyttet til denne simmen. Dette er en sim laget "av folket for folket" og ikke for å tjene penger som "store" leverandører.. (som stort sett ikke hører på oss simmere allikevel bortsett fra investorer) Husk at grafikk-motoren er en kommersiell leverandør fra UNIGINE, dem gir oss alle tools til å lage simmen.. og det gir oss en pangstart i seg selv, UNIGINE lytter til sin kundemasse.. fordi dem ønsker å spesialisere seg på Simulator industrien. Håper at dem som er interessert i denne simmen, kan registrere seg hos oss, og kommer med gode ider :-) Bedre nå i tidelig utviklingsfase, enn senere i utviklingen, da det kan være vanskligere å få det implementert. Men med sagt, gode ideer blir aldri forkastet, dem blir kanskje ikke bare med i første versjon(v1),men er dem virkelig gode ideer blir dem etter all sanselighet implementert ved senere annledning. hilsen en som prøve å involvere seg i utviklingen så godt så han kan Da skal i alle fall jeg registrere meg ASAP! Spennende med litt "insider" info?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Øystein Gudbrands Skrevet 3. januar 2016 Premium Medlem Del Skrevet 3. januar 2016 Ja denne ser spennende ut. Håper denne kan bli noe av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Skjølingstad Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Hei, jeg er ikke direkte "insider" fra teamet, men det deles mye info "for oss som vanker der hele tiden" og det deles det som går an å deles, alt annet er NDA info, og kommer ikke ut, før eventuellt det er klart. PS "Stephenb" (Stephen Borrick) er "sjefen" sjøl ;D Og som sagt prøver jeg involvere meg(derfor sier jeg vår sim) så mye som mulig, vil ikke bli sittende på sidelinjen (ser ut for at det er alt for mange av dem), siden dem spør etter input fra simmere. Mange av mine forslag er allerede havnet på features board listen(for avstemming) disse er ikke garantert implementering i V1 første omgang, men ved eventuell senere implementering hvis populært/eller bra forslag. Men ideene gis en stor kjangs til å bli med i det minste.. Noe jeg vil si at er myye bedre enn "ingen mulighet" i det hele tatt Stephen sier at V1 vil ikke stoppe utvikling, hvis V1 fortsatt er populært når V2 blir lansert, dette for å dekke så mye simmere som mulig, slik at dem skal slippe å kjøpe ny hardware med engang.. (genialt i min mening) Anbefaler at man tar en titt på Features board for å se hva features som ønskes av simmere. Link: https://trello.com/b/HPJrNcQM/features-voting-board Hadde vært hyggelig med flere interesserte norske simmere så hiv dere med på utviklingen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Jeg ønsker ikke atter en login akkurat nå, men det ville vært fint om dette kom med: Mulighet til å påvirke afcad i langt større grad enn med FSX og P3D. -Flere ground texturer for runways, taxiways og aprons å velge mellom. -Et godt utvalg av runway og taxiway "skuldre" med overgang til evt. default gress. -Flere typer approach lys, mulighet til å lage egen lysrekke, og mest av alt, kunne stille vinkelen på approach lysene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Skjølingstad Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Hei Andrew, hyggelig av deg og stikke hodet innom. og forresten takk til Kenneth som startet denne posten. Hvis du ikke ønsker atter en innlogging kan jeg legge til ønsket ditt.. Det er det miste jeg kan gjøre for deg etter alt du har gjordt for flightsim opp gjennom tidene. Håper til gjengjeld at du kan svare på spørsmålet mitt under utvikling ? på forhånd takk gir deg et hint når jeg har lagt til ditt ønske og linker deg til tråden din.. ;-) mvh Rune Edit her linken din Andrew: http://nexgenflightsim.com/discussions/#/discussion/289/hi-a-norwegian-airport-developer-asked-about-these-features Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Takk, gode greier, dette er jo ting som har begrenset utvikling i mer enn 10 år, så det er viktig det nevnes på et tidlig stadium. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Skjølingstad Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Takk Andrew, bare hyggelig :-[ tror du at du kan hjelpe meg i gang ? slik at jeg får en god start? PS jeg har også Prepar3D v2.0 i tillegg (men usikker på om jeg går for en v3.0 = "mere penger") men svar helst i min opprinnelige tråd, slik at det ikke blir så rotete for denne tråden.. PS Forresten "lysrekke" , mener du da : possibility to add your own "running rabbit light" ? eller er det rullebane lysene i midten på rullebanen du mener ?? altså slik: possibility to add custom "runway center lights" ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Nei, approach lights er en rekke med lys. Altså hele rekka med lys fra runway threshold og hvor langt ut i skauen den enn nå rekker. De ligger kun vannrett i FSX og P3D og det er jo dustete. F.eks på ENDU forsvinner lysene da inn i fjellet. Og jeg har til dags dato ikke funnet fly som går gjennom fjell! Ingen ting med running rabbit å gjøre. Dessuten er rabbit'en allerede en del av approach lysene, avhengig av hvilken type man velger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Skjølingstad Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 kan du formulere det på korrekt engelsk ? slik at det ikke blir misforståelse, dette er litt "for teknisk flyplass språk" for meg, som jeg ikke helt forstår..? Hvis du kan formulere det slik du ønsker (på engelsk), så skal jeg legge inn en tilleggs kommentar for deg før det er for sent, Det var derfor jeg spurte etterpå fordi jeg var usikker på om jeg hadde skrevet rett til dem i ønske listen. Eller er "line of light" helt korrekt ? I så fall gjør jeg ikke noe mere med det, men et søk på "line of light/lysrekke" ga meg ikke noe særlig å forstå.. Derfor måtte jeg spørre om jeg hadde formulert engelsken min riktig.. :-[ PS Approach lights var forståelig og forsåvidt også runnig rabbit.. Men det var den "legge til egen Lysrekke" jeg tenkte på korrekt Engelsk skrivemåte/fag-uttrykk... mvh Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Approach lights er korrekt på Engelsk, og du trenger ikke forklare de mer enn det. Og det å selv kunne skreddersy en slik, hvor mange lys, etc. Ellers kan du jo kopiere det jeg sier om Approach Lights fra dette innlegget, men ikke hele innlegget. http://flightsim.no/forum/smf/index.php?topic=84355.msg675159#new Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Skjølingstad Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 "AndrewThomsen" Speaking as a scenery designer doing afcads since the Fly II simulator, and today responsible for 34 Norwegian P3D/FSX airports, here is my Feature Request: A lot more textures to choose from regarding aprons, runways and taxiways. The default ones are way too generic, and the colours look like they were photographed in a desert area. Textures for runway, apron and taxiway "shoulders", with a seamless transition to the default airport grass. Better logic for drawing lines. Today's logic is just broken. I suggest ability to draw the lines coarsely manually, then letting the sim (or design program) produce the nice curves by a function like antialiasing/smoothing. Concrete "plate" textures: Ability to rotate those (or all textures). The default ones always points north and produce a stupid looking apperance. Better control of runway thresholds, displaced thresholds, blastpads and runway markings. Ability to do a lot more with approach lighting. More elements and arrays to choose from. Ability to design own type array. Most important: Ability to adjust the angle of the complete approach array. A lot of airports in Norway are not flat, and the approach lighting extends into mountains. Fix bug: When a ILS DME is placed, it appears in the forrest, in front of the runway. They usually are placed close to the VASI/PAPI's. This has tricked quite a few payware developers I have noticed. Better Edge Lighting. The current "logic" is no logic at all, but more like russian roulette. I never know what I get in the simulator. Inclusion of apron lighting in different sizes and colours. Some people would say I have to do this myself with existing tools, but it is never going to happen. 34 airports - I'm already overloaded. I think better material in the simulator itself would boost good looking freeware afcads. --------klipp-og-lim slutt------------------ Er dette for mye? ikke lett å være "mellom-ledd" heheh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Ja det er for mye, for innlegget er egentlig om FSX og P3D. Og vil derfor virke dumt i deres forum i sin helhet. Ability to design own type Approach lights and angle of the approach lights. ...og det er det hele. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Skjølingstad Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 "AndrewThomsen" a bit more info. Ability to do a lot more with approach lighting. More elements and arrays to choose from. Ability to design own type array. Most important: Ability to adjust the angle of the complete approach array. A lot of airports in Norway are not flat, and the approach lighting extends into mountains. Inclusion of apron lighting in different sizes and colours. Better control of runway thresholds, displaced thresholds, blastpads and runway markings. jeg la på dette, resten kan du eventuelt skrive når du lager deg en konto selv ved en litt senere anledning mvh Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Hei Rune, Det blir ingen konto på meg. Selv om jeg en sjelden gang viser interesse for andre simulatorer, betyr ikke det at jeg ønsker å involvere meg i en haug med ting. Jeg har nok med P3D og AoN som det er, og liker kun å holde på med en "hovedsimulator", og kanskje ta en avstikker i en annen simulator nå og da. Jeg har som et eksempel DCS installert, men det betyr da ikke at jeg også deltar i fora og slikt. Jeg bruker DCS stille og rolig, for meg selv, og skjenker ikke scenery design og diskusjoner en tanke. Så dette med "Norway, mountains" er jo og noe FSX/P3D spesifikt, og bør ikke tas med. Heller ikke det om hvordan runway er bygget opp. La oss holde oss til Approach lights, og det er det hele. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.