Gå til innhold

DCS: L-39 Albatros


Anbefalte innlegg

Det har vært ei begivenhetsrik uke for oss simnerder, ikke bare har Lockheed Martin sluppet en ny versjon av P3D, men Eagle Dynamics (ED) har også endelig fått den nye grafikkmotoren sin ut i open beta-testing - og med den har de også innført en ny modul; L-39 Albatros.

 

Jeg går forsåvidt utifra at de fleste her inne er kjent med Albatrosen, men for de som ikke er det så gjør jeg en kort intro: L-39 Albatros er en avansert to-seters "trainer" som ble utviklet og bygget i Tsjekkoslovakia på 60-tallet, og er vel mest kjent som maskinen som introduserte hundrevis (om ikke tusenvis) av piloter for jetflyging i Sovjet-unionen og dens allierte. L-39 er fortsatt i aktiv tjeneste i mange land verden over, både som en avansert trainer og som et lett-angrepsfly og mange kjenner sikkert til flere display teams rundt om som flyr dem på airshows (i Europa flys de blant annet av Baltic Bees og Breitling Jet Team). DCS-versjonen er, som vanlig, simulert ned til minste detalj, både når det gjelder systemer, motor, flight model og de få våpnene som den kan bære.

 

Jeg var i utgangspunktet ikke så interessert i Albatrosen, selv om jeg har veldig sansen for den som fly, da jeg syns det allerede er nok "trainers" i DCS:W - men jeg hadde noen kroner tilovers i rabatter i E-shopen til ED så jeg bestemte meg for å hoppe i det, og det angrer jeg virkelig ikke på. For de som ikke har noen erfaring med DCS fra før så vil dette være en ypperlig maskin å starte med, da den ikke har noen avanserte systemer og den er lett å fly - men samtidig er den såpass morsom at den er verdt en titt for oss som har vært med en stund også.

 

Med Albatrosen og den nyeste versjonen av DCS: W kommer også et helt nytt konsept til DCS:W, som jeg virkelig er spent på å se hvordan vil utvikle seg - multi crews. Det er nå mulig for flere å fly det samme flyet. Det vil si at man f.eks kan gi nybegynnere hjelp ved å fly i baksetet deres og i Albatrosen er også baksetet gjengitt slik det er i virkeligheten, og "instruktøren" i baksetet kan f.eks simulere problemer i flyet, eller å dra ned "skjermen" over eleven slik at han må fly etter instrumentene.

 

Nok prat - over til noen bilder, håper de faller i smak.

 

01.jpg

 

02.jpg

 

04.jpg

 

03.jpg

 

05.jpg

 

06.jpg

 

08.jpg

 

07.jpg

 

09.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...