Gå til innhold

Komplett forvirring!


Kjetil Håvan

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Jeg har herved investert i Saitek Pro Yoke, Saitek throttle quadrant og Saitek pro rudder o.l., og dette skaper forvirring!  :o

Ikke det at utstyret ikke er bra, men jeg som aldri har hatt mer enn ei stikke og jukserudder (gass/brems for bil) med maks 8 programmerbare knapper ble nå overveldet. Her kjøpte jeg utstyr brukt, som har knapper for 72 programmeringsmuligheter, samt ordentlig yoke og rudder.

Jeg hadde aldri problem med å fly flawless når jeg brukte stikka, og knappene i flyet brukte jeg musa til. Nå får jeg fysiske knapper og forholde meg til, og trodde overhodet ikke at overgangen ble så stor! Men det har jeg sikkert godt av... ;D

 

Det jeg vil spørre om, er om noen andre her inne har hatt samme erfaring. Fra overgang fra virtuell styring av cockpit til "fysisk cockpit" på skrivebordet? Jeg har hørt at man kan finjustere akser o.l. med fsuipc, men aldri prøvd det, dessuten har ikke jeg en registrert versjon av fsuipc. Må jeg ha det, og er det egentlig noen vits?

 

Hilsen forvirret/frustrert simmer. :o :o :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordentlig utstyr har mye å si for opplevelsen, jeg fikk meg en skikkelig overraskelse da jeg etter år med en Saitek x52 oppraderte til en TM Warthog. Ikke bare var det utrolig mange flere knapper og muligheter, men å gå fra en x52 som er en liten og lett joystick i (hovedsaklig) plast til en Warthog som for det meste er laget av metall og veier flere kg var en stor overgang. Det er alltid en liten tilvendingsperiode med nytt utstyr, men jeg er sikker på at du ikke kommer til å angre når du blir vant til det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...