Gå til innhold

Jeger og bytte [IL2]


Anbefalte innlegg

Prøver sakte med sikkert å kommer inn i flyenes verden igjen, og den beste plassen å starte på må jo være 70 år tilbake i tid.

Med gode gamle IL2 tilbake i ny drakt, var det bare å bestille ny stikke og la nostalgien flyte.

Bildene er tatt rett etter skuddløsning, ett fra hver part sitt synspunkt.

 

bytte.jpg

 

jeger.jpg

 

Må si det frister veldig å fyre opp DCS igjen nå som Mustangen har fått noen å leke med, men vi får ta det en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å komme seg. Kom en ny oppdatering sent i går som ga oss et nytt kart, HE-111, bedre cockpit til FW190 og andre forbedringer som ikke ses med det blåtte øyet.

Flyene har en mye mer realistisk følelse enn i gamle IL2, og lydene er fantastisk morsomme. Det høres ut som at våpnene kommer til å gjøre skade på det som blir truffet, noe man også ser resultatet av både på fly og kjøretøy på bakken.

 

Blir å komme med flere bilder og inntrykk litt senere. Akkurat nå sluttet nordavinden for første gang på en måned, så nå skal det sykles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger ut noen bilder av HE111 før Formel1 begynner. Blir noen timer før jeg får tid til en mer avansert rapport.

 

he111-1.jpg

 

Andre forsøk på takeoff. Første gangen endte det i trærne ved ended av rullebanen. Flyet virker stort og tungt på vei ned rullebanen, og de store bombene under veier nok en del de også. Veldig kul modellering av skade. Traff et tre og rev av den ene vingen, før flyet gikk i bakken med halen først og knakk i to. Det sto en stund på understellet før det også knakk.

Her har jeg i det minste kommet meg i lufta.

 

he111-2.jpg

 

På vei mot målet mitt, som i dag var et tog.

 

he111-3.jpg

 

Bombene kom seg til bakken, men nølte litt for lenge når de skulle slippes og endte ca 20 meter for langt inni skogen.

Bombesiktet er brukbart og intuitivt, men langt fra en replika. Samme siktet brukes på både tyske og russiske bombefly.

HE-111 har i tillegg ikke støtte for interne bomber, men utviklerne sier dette kommer neste fredag.

 

 

he111-4.jpg

 

Til slutt et bilde av utfallet av et jagerangrep. Kanskje ikke et riktig historisk valg av fiende, men cockpiten til FW190 ble også oppdatert, så da slo jeg to fluer i en smekk.

 

 

Kommer tilbake med mer en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...