Gå til innhold

Lightning strikes twice


Anbefalte innlegg

Etter lovord fra mr Furuhatt så måtte jeg til slutt bite i det sure eplet og ta en nærmere titt på Aerosoft sin Lightning F3. Her er noen bilder fra den første testturen i P3D.

 

01.jpg

 

Jeg tenkte at skal man først testfly en Lightning, så må det skje i England, og i  ekte britisk sommervær. Så jeg linet opp på RAF Waddington en sen sommerettermiddag for å ta en titt på Aerosofts seneste kreasjon.

 

02.jpg

 

03.jpg

 

04.jpg

 

05.jpg

 

Ved første øyekast, så er det mye bra med Lightningen. Den utvendige modellen er meget lekker, og ser ut til å være korrekt (ihvertfall for meg som ikke er noen Lightning-ekspert), lyden er også i en klasse for seg selv - den er rett og slett virkelig bra! Cockpiten er dog ikke like imponerende, det ser nesten ut til at det er to forskjellige personer som har jobbet med texturene der. Noen av dem er veldig bra, mens andre, som stroppene på setet, ser ut som de er gjort på to minutter i MSPaint. Den andre skuffelsen kommer i form av etterbrenneren, den ser helt håpløs ut... Men av en eller annen grunn så ligger det også inne en bedre etterbrenner-effekt som aktiveres på samme måte som røyksystemet. Så det første jeg skal gjøre før min nesten Lightning-tur er ihvertfall å bytte de to.

 

06.jpg

 

07.jpg

 

08.jpg

 

09.jpg

 

Flight modellen virker bra, Lightningen ble designet som en interceptor, og det var farten som var viktigst - ikke manøvrerbarhet, og det gjenspeiles også i Aerosoft sin modell. Den virker tung og kraftig. Men jeg lurer på om den kanskje er litt "over powered", man skal virkelig passe godt på for å ikke gå supersonisk, selv i level flight med lite gasspådrag.

 

10.jpg

 

11.jpg

 

12.jpg

 

13.jpg

 

14.jpg

 

15.jpg

 

Inntrykket så langt er bra, og jeg ser nå frem til å sette meg inn i systemsimuleringen. Hvis det er noen andre som vurderer denne modellen så er det bare å løpe og kjøpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Dette liker vi  :)  Rålekker bildeserie,  proffe valg av bildevinkler og lyssetting !  Veldig hyggelig at flere har interesse for denne delen av flyhistorien.  Er blitt mer og mer begeistret for denne modellen,  og synes Aerosoft har klart å ballansere klokt mellom realisme og underholdning  ( dette skal jo være gøy  ;) ).  Har ikke lagt merke til de svake sidene i VC,  og synes cockpit-feelingen er overbevisende,  men er enig i at Lightningen har fått overdreven skyvekraft.  Dåg er den en passelig utfordring under landing,  og det lønner seg å holde øye med drivstoffbeholdningen  ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det gutter, den er absolutt verdt en titt, har fort blitt den maskinen jeg flyr mest i P3D. Som Ernst sier så er den absolutt en utfordring under landing, til å begynne med slet jeg med å få den til å stoppe, men når man lærer seg at den ikke staller selv om man er under 200 knop så går det litt bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

til å begynne med slet jeg med å få den til å stoppe

 

Huh ja,  den er like vanskelig å stoppe som i virkeligheten,  og det er absolutt en fordel å ha lang bane til rådighet.  Heldigvis er landingsskjermen til god hjelp,  så denne i kombinasjon med full flaps og "faretruende" lav landingshastighet,  så kommer man seg vanligvis trygt ned  ;D.  Mye av utfordringen under landing er den trege "spoolingen" til motorene. De bruker lang tid på å få full effekt,  så hvis hastigheten synker for raskt under landing,  sliter man seriøst  ::) .  Det ble noen utskytninger og skademeldinger før æ fant ut av dette  8)

 

el9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...