Øyvind Schou Johnslien Skrevet 6. april 2014 Skrevet 6. april 2014 Da Oberstløytnant Snellingen skulle pensjoneres etter en lang pilot karriere, tok bakkemannskapet hans private 172`er og paintet den for å gjøre litt stas på han. Det var velkjent at gamle Snellingen var helt forstyrra på gamle Warbirds og gutta prøvde å male flyet med en liten vri. Han ble veldig fornøyd da han fant maskina ståendes på plassen og han måtte bare ta en liten tur. Snellingen var kjent som en meget god men sprøyte gal pilot som ikke var redd for noen ting. Eneste var skorpioner, det derimot var han livredd. Og for å mobbe litt hadde gutta fått malt på noen få. Sjefen sjøl hadde velvillig gitt tilatelse til at RNOAF logoen kunne brukes og de hadde også spesialbestilt registreringa slik at det skulle passe. Snellingen var kjent for å gå egne veier og lover og regler ble ikke bestandig fulgt og det var tydelig da han etter å ha varmet opp tok av ifra taxiway på Gmoen. "Han tok da heldigvis av i samme rettning som resten av trafikken" mumlet en mekaniker mens Cessnaen klatret nordover. Den lille rød frekvenskurva på nesa,ble malt på flyet til minne om at en kolega hadde sagt at hjerterytmen hans kom aldri til å bli bra igjen etter en tur med Snellingen. ;D Tydelig at han er gammal jagerpilot. Han vrenger og vrir Cessnaen som om det var ett akkrofly til jubel og klapp fra betongen utenfor hangaren. Glad jeg ikke sitter på med denne gale gammern. Etter en hysterisk sideslip, settes maskina smørmykt og profft ned helt på stallgrensa. Vi ser bare tenner gjennom front canopy når han taxer mot oss. Tydelig at han likte denne turen. Han kommer nok til å kose seg med denne maskina på sine pensjonist dager. Regner med at den får kjørt seg. Fortsatt god søndag. Siter
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 6. april 2014 Premium Medlem Skrevet 6. april 2014 Hehe, han derre Snellingen høres ikke helt god ut nei. Flaks at cessnaen tålte g-belastningene da... Denne gangen! ;D Rart han ikke var Major i stedet, de har jo et navn for sånne med den tittelen, klossMajor! ;D Er dette repainta default Cessna fra FSX, eller Carenado eller no sånt? Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 6. april 2014 Forfatter Skrevet 6. april 2014 Heisann Kjetil. Glemte å skrive hvilken Cessna det var. A2A sin fantastiske modell det her, finnes ett meget bra paint kit til den som det er bare en fryd å bruke. Fant foresten ut at Prepar3D ikke takler flere enn 25 paints pr modell. På denne modellen hadde jeg 28 paints og da vises ikke de tre siste gitt. Greit å vite. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 7. april 2014 Premium Medlem Skrevet 7. april 2014 He he, det hjelper ikke å skvette krigsmaling på C-172, den er å blir en slappfisk ;D Men en morsom storry og artige bilder ble det Merkelig nok har æ ikke skaffet meg A2A sin Cessna, muligens noen motforestillinger som sitter igjen fra den gangen æ tok utsjekk på en sånn greie. PPL ble tatt på Cherokee, og æ har fremdeles forkjærlighet for lavvingete fly 8) . Heldigvis er dette neste modell hos A2A, så da blir det innkjøp. Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 8. april 2014 Forfatter Skrevet 8. april 2014 He he, det hjelper ikke å skvette krigsmaling på C-172, den er å blir en slappfisk He he.. ;D Sant sant. Men uansett om den er slapp som ei gammal vaskefille er det en meget god modell som realistisk sett går de fleste andre modeller en høy gang. Enig igjen Ernst.. Skal det først være vinger på ett fly så bør de ikke være montert høyere enn maks midt på skroget. Det skal bli spennende og prøve denne Cherokee`en som straks slippes fra A2A. Regner med at den holder minst like høy klasse som 172`ern. Det skal vel også slippes en Core Update samtidig med Cherokee, så nyskjerrig på hva den gjør med resten av modellenen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.