Gå til innhold

Redbull Redux


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Denne er jo gammelt nytt for mange,  og selv har jeg hatt så mange P-38 i FSX,  at jeg lot meg ikke friste da Milviz ga ut sin Lockheed P-38 Redbull Redux .Men i P3D er det annerledes,  og default P-38 er jo tragisk  :-[ .  Under Bodø Air Show 2012 fikk vi besøk av Redbull P-38,  og denne metallic-glinsende warbird`n med sivil cockpit imponerte i lufta.  Nettopp dette flyet har Milviz laget modell av,  og selv om de ikke tilbyr support til P3D,  er det egen "installer" for dette i pakken.  Ikke koster den så mye heller,  så nå var det på tide å la denne få en sjanse.  Og hvilken overraskelse!  Utseendemessig er vi jo for lengst blitt vant med detaljerte modeller,  og denne er helt på høyde med de beste,  selv om jeg kunne ønske en litt bedre metallic-paint.  Lydkvaliteten er en ren nytelse og flyfeelingen  (  Bernt Stolle Magic ) fikk omgående fram stjerner i øynene og et fårete glis.  En herlig maskin for å utfordre aerodynamikken og ypperlig for litt lengre VFR-turer.

 

red1.jpg

Slik Redbull P-38 ble presentert under BAS2012.

 

red2b.jpg

..... og slik den kommer fra Milviz.

 

red2c.jpg

 

red3.jpg

 

red4.jpg

 

red5.jpg

 

red6.jpg

 

red7.jpg

 

red8.jpg

 

red8b.jpg

 

red8c.jpg

Kan selvsagt flys på bare en motor,  med de utfordringer dette innebærer.

 

red9.jpg

Alt i alt et hyggelig og underholdende bekjentskap,  og den definitivt beste P-38 i min warbird-hangar.  God helg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aii.. Snasen skyss.. Og flotte bilder.

Denne må absolutt vurderes Ernst.

 

Fikk en stor skuffelse her nå, prøvde å finne igjen ett bilde jeg tok av denne samtidig som du gjorde men av en eller annen grunn er hele Bodø mappa mi forsvunnet.

Dette er jo krise.

Masse flyshots det er forsåvidt greit, værre er det med resten av bildene som ble tatt der oppe. Kjerringøy og greier.

Må fortsette å leite her men det ser desverre dårlig ut.

Lurer på hva jeg (Trehuet) har gjort nå??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Trodde mye av flykroppen til p-38 lightning var laget av kryssfiner bl.a. jeg?! Dette for å gjøre flyet nesten radar usynlig. Hvordan får du kryssfiner så shiny??  ;D

Ser en del andre folk rundt på fora også hevder dette.

Vet iallefall at De Havilland Mosquito i hovedsak var bygd i finer for radarusynlighet.

Noen som har mer info om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hvis det er noe kryssfiner i Lightning`en  kan det ikke være så mye,  og neppe i hovedskroget.  Mosquito ble faktisk bygget store deler i tre,  men det trodde jeg var pga mangel på metall under krigen.  Radaren var jo så vidt oppfunnet,  så jeg tror ikke dette var hovedgrunnen (?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hmmm. Finner ikke mye om dette på nett. Har en kamerat av meg som er gal etter ww2 stuff, og han mener det er slik at tre er mye mer radarusynlig enn metall, særlig med de radarene de hadde tilgjengelig da, i dag er det vel en annen sak.  :) De aller fleste i fora rundt omkring mener dette;

 

Wood is only 2%-3% as visible as metal to radar. The problem is I never saw a wooden engine. So while a wooden airplane would be less visible modern radars are so sensitive that the radar signature of the engine would still be visible from a great distance, perhaps a hundred miles or more depending on size.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...