Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 5. april 2014 Premium Medlem Del Skrevet 5. april 2014 Denne er jo gammelt nytt for mange, og selv har jeg hatt så mange P-38 i FSX, at jeg lot meg ikke friste da Milviz ga ut sin Lockheed P-38 Redbull Redux .Men i P3D er det annerledes, og default P-38 er jo tragisk :-[ . Under Bodø Air Show 2012 fikk vi besøk av Redbull P-38, og denne metallic-glinsende warbird`n med sivil cockpit imponerte i lufta. Nettopp dette flyet har Milviz laget modell av, og selv om de ikke tilbyr support til P3D, er det egen "installer" for dette i pakken. Ikke koster den så mye heller, så nå var det på tide å la denne få en sjanse. Og hvilken overraskelse! Utseendemessig er vi jo for lengst blitt vant med detaljerte modeller, og denne er helt på høyde med de beste, selv om jeg kunne ønske en litt bedre metallic-paint. Lydkvaliteten er en ren nytelse og flyfeelingen ( Bernt Stolle Magic ) fikk omgående fram stjerner i øynene og et fårete glis. En herlig maskin for å utfordre aerodynamikken og ypperlig for litt lengre VFR-turer. Slik Redbull P-38 ble presentert under BAS2012. ..... og slik den kommer fra Milviz. Kan selvsagt flys på bare en motor, med de utfordringer dette innebærer. Alt i alt et hyggelig og underholdende bekjentskap, og den definitivt beste P-38 i min warbird-hangar. God helg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thom Veggen Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Suverene bilder. Enig i at metalic-painten kunne vært litt mer metslic, ivertfall når en sammenligner med bilder fra BAS. Hva mener du med egen "installere" til P3D2? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 5. april 2014 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 5. april 2014 Hva mener du med egen "installere" til P3D2? Etter nedlasting får du valget mellom å installere i FSX eller P3D ( ikke P3D2 ). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Aii.. Snasen skyss.. Og flotte bilder. Denne må absolutt vurderes Ernst. Fikk en stor skuffelse her nå, prøvde å finne igjen ett bilde jeg tok av denne samtidig som du gjorde men av en eller annen grunn er hele Bodø mappa mi forsvunnet. Dette er jo krise. Masse flyshots det er forsåvidt greit, værre er det med resten av bildene som ble tatt der oppe. Kjerringøy og greier. Må fortsette å leite her men det ser desverre dårlig ut. Lurer på hva jeg (Trehuet) har gjort nå?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 5. april 2014 Premium Medlem Del Skrevet 5. april 2014 Trodde mye av flykroppen til p-38 lightning var laget av kryssfiner bl.a. jeg?! Dette for å gjøre flyet nesten radar usynlig. Hvordan får du kryssfiner så shiny?? ;D Ser en del andre folk rundt på fora også hevder dette. Vet iallefall at De Havilland Mosquito i hovedsak var bygd i finer for radarusynlighet. Noen som har mer info om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. april 2014 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 6. april 2014 Hvis det er noe kryssfiner i Lightning`en kan det ikke være så mye, og neppe i hovedskroget. Mosquito ble faktisk bygget store deler i tre, men det trodde jeg var pga mangel på metall under krigen. Radaren var jo så vidt oppfunnet, så jeg tror ikke dette var hovedgrunnen (?). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 6. april 2014 Premium Medlem Del Skrevet 6. april 2014 Hmmm. Finner ikke mye om dette på nett. Har en kamerat av meg som er gal etter ww2 stuff, og han mener det er slik at tre er mye mer radarusynlig enn metall, særlig med de radarene de hadde tilgjengelig da, i dag er det vel en annen sak. De aller fleste i fora rundt omkring mener dette; Wood is only 2%-3% as visible as metal to radar. The problem is I never saw a wooden engine. So while a wooden airplane would be less visible modern radars are so sensitive that the radar signature of the engine would still be visible from a great distance, perhaps a hundred miles or more depending on size. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.