Gå til innhold

Heavy Heaven.


Anbefalte innlegg

Stor sansynlighet for at jeg også denne gangen drar på meg Ernst sin vrede, men jeg synes jeg måtte trene litt til en evt Heavy kveld som Odd Magne med flere ønsker seg.

Selv har jeg ikke ratta noe slik på flere år og etter ca 1 time på Gmoen var endelig alt av varsel lamper og sinte advarsler forsvunnet fra displayene slik at vi kunne lette med kurs Bodø.

Ett heavy fly skal jo være tungt så jeg knalle inn x antall tonn + fuel og dro tuba til værs.

 

3ReqsPh.jpg

 

Og her er vi endelig på FL noen og tredve.

 

fwGgH7W.jpg

 

Her turner jeg over ENVA. Sitter og flyr denne galskapen as i write og der er ikke lenge før jeg er over Brønnøysund.

Det som er fint med disse turene er at man får tid til å gjøre absolutt alt annet enn å fly.

Ikke slik når man spenner seg fast i en eller annen spretten jager.

 

Ønsk meg lykke til på landinga.

Huuutttettuuu.

Møter du meg Ernst?  :o

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del 2.

 

 

a2OwhZf.jpg

 

Selvfølgelig klarte jeg å finne den ILS`en som er omtrent 90 grader på stripa når jeg skulle ut med ett slikt "jønn" og disse automatiske landings systemene stoler jeg fint lite på, så da var det bare å koble ut autopiloten og håndfly doningen.

Strengt tatt så er det jo det som er skikkelig flyging.

 

gS6qopV.jpg

 

Selvfølgelig glemte jeg å koble ut autothrottle, så det ble litt travelt på very short final.

Men endelig var flere hundre tonn der di hører hjemme, på bakken, og det skrubbes så det holder for å stoppe dråget før fjæresteinene.

 

UnNNtNS.jpg

 

Parking og shut down etter en "tung" tur.

Fikk besøk av en bitteliten søt 737`er ved min side og legger nærmest armen rundt han.  ;D

 

Såder, treningsturen unnagjort. Er dette bra nok til å stille opp på en Heavy kveld eller?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...