Gå til innhold

Vinterlys


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Tusler videre med P3D2,  og brukte lørdagsmorgenen til å hente inn siste versjon av Twottern.  Den funker perfekt i P3D2, og jeg hadde en fin skitur i det nordnorske landskapet, dekket av nysnø.  Synes LM har klart å fange det arktiske lyset på en fin måte, både fargen på havet og den blek-kalde himmelen.  Får fremdeles hakeslepp når lys og skygger beveger seg i cockpit,  men det synes selvsagt ikke i bildene.

 

fUqffb9.jpg

 

0GrMVbp.jpg

 

6GLxxdx.jpg

 

v5F85AG.jpg

 

QiYSg6I.jpg

 

God tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder.

 

Synes det har blitt morsommere å fly med ny versjon og penere grafikk :-)

 

Btw, vet du hvordan man descender med AP med en bestemt vs?

 

Vanligvis er det en VS knapp på AP'en. La oss si du ligger med ALT kanppen inne, på en fast høyde. Da setter du fpm i displayet, og trykker inn VS knappen, kort fortalt. Start med cirka 1500 feet per minute, og se hva som passer for flytypen. Dra av litt hastighet før du descender.

 

Litt dårlig forklaring, men jeg har heller ikke flydd på enngod stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det jo greitt om man opplyser om flytype, trass bilder, da alt ikke er innlysende for den stakkaren som leser alltid. Men når det er sagt, finnes det et enkelt regnestykke for beregning av fpm, uansett flytype, som bør være grunnleggende viten for alle flygere. Isolert i Kina som jeg ennå er med latterlig nett, overlater jeg da til andre, mindre usle og begrensende mennesker, å forklare magi og besvergelser som må til for å få himmellegemer ned til jorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...