Gå til innhold

Tur over fjorden


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Mellom alle OOM'ene i P3D så fins det noen flotte stunder i "Norway Freeware".

 

 

Engine running på ramp'en i Andrew Thomsen's Bodø

fsscr095.jpg

 

Bodø fra vindusplass

fsscr096.jpg

 

Turen går langs "Nordsia" og kl 11 ser vi Mjelle gjennom disen

fsscr097.jpg

 

Mooney Acclaim har jeg fått skikkelig sansen for. Liker ikke G1000 cockpit, men det ser ellers pent ut og flyr som en kule

fsscr101.jpg

 

Vestfjorden er passert og vi svinger rundt nova på Skrova for downwind til bane 19 på Helle

fsscr119.jpg

 

Med Bjørn Helge Småvollan sitt 10m mesh så er Lofoten blitt nesten like spektakulært som i virkeligheten, selv uten FTX Global sine teksturer

fsscr109.jpg

 

Dog har ikke fergen fra Svolvær fått med seg at Hans Ramberg har laget noen øyer utenfor Storemolla, og landing måtte abrytes mens vi tok kontakt med HRS

fsscr113.jpg

 

Etter pit-stop i Svolvær bar turen mot Skagen gjennom Raftsundet, før turen brått ble avbrutt av nok en OOM...

fsscr127.jpg

 

 

Joda, P3D2 er både stemningsfull og flott, men synes fargene er litt i mørkeste laget og sjøen er skikkelig vintersvart. Da er det bare å håpe at OOM'ene gir seg. Har kun problemet i Norge med freeware installert, så hvis noen andre opplever det samme gi beskjed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Norge er jo blitt utrolig flott med alle addonsene, tusen takk til alle dere som har gjort dette "for free", det fortjener virkelig respekt.  :)

G1000 cockpiten tror jeg vi må leve med. Jeg synes det er litt stilig med noe nytt, så skal det jo også gjøre jobben for stressede piloter litt enklere ;D

Det som er litt synd er at glasscockpit stjeler mer frames enn analog cockpit, men nå vet ikke jeg enda om det stemmer for p3d?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Har ikke noe imot G1000 som sådan, men i flysimmen hvor man må bruke musa for å trykke på alle knappene blir det litt slitsomt, og langt fra så enkelt som i virkeligheten.

 

Blir litt større bilder neste gang Ernst. :).

 

Jeg bruker en 40" TV til flysimmen, og har laget en egen profil for P3D med mindre kontrast og max gamma. Kan forsåvidt gjøres med NVidia sitt kontrollpanel også, men det er lettere å bytte profil med fjernkontrollen til TV'en enn å åpne NVidia sitt kontrollpanel hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...