Gå til innhold

Prepar3d _v2 Bodø screenie


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Jaja. Da hadde jeg også prøvd prepar3d v2. Ikke overvettes imponert. Det jeg synes skiller fra fsx er mer stabil fps, ikke noe problem med stutters (I den grad man kan si det om noe som helst spill). Må har jeg lagt inn alt av det som finnes av addonnene i Norge; Norge mesh beta 0.75, Norway airports, Norway GA, Norway churches, lighthouses, hospitals, NSX II, you name it... Jeg har enda ikke funnet problemer med noen texturer eller annet. Noen små ting som overgang p3d vannet til photosceneryene og lignende men ikke annet. Ligger uansett hvor i Norge på mellom 30-40 fps med min maskin i F-22 cockpiten til p3d og flyten er fin. Og ja, hvis noen lurer, så er det volumetriske skyer (så man flyr inn i de, og ikke gjennom et polygon som i fsx) så her er det definitivt forskjell. Mer realistisk lys, Noe fps dropp må man regne med hvis man pøser på med MSAA og Anisotropisk filtering, men man får skikkelig fin grafikk.

 

 

prepar3dv2_enbo_zpse02f1511.jpg~original

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hehe. Joda, den er bedre enn fsx synes jeg også. Og 3d waves er å temmelig rått. Man må ha settings på ultra for å få skikkelig effekt, men bank i bordet, jeg ser ikke 1 frames i fps dropp med full effekt på vann og det er helt knall. Ellers har jeg alt på høye settings utenom building og tree shadows, som både drar ned mye frames, men samtidig er veldig lite synlig fra lufta. Reflections på alt er også haket på. Kjører ellers hhv. 1920x1080p 32bit, 2x MSAA og 4x Anisotropisk, passer meg veldig bra, aldri under 30 fps uansett fly som er med p3d til nå.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Dette ser bra ut, bortsett fra de gyselige refleksjonene i vannet av skyer som jo ikke minner om noe jeg har sett fra luften i det virkelige liv...

 

Sliter enda med å få VSynch til å funke på min maskin, så jeg har ikke lagt inn noen addons enda, men det lover jo bra at Andrew sine flyplasser fungerer uten for mye trøbbel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Nice Andreas!  :) Svein-Frode, jeg har også problemer med noen settinger som ikke virker. Jeg fikk først ikke 3d bølger. Tilfeldigvis funka det etter restart av p3d. Litt merkelig, og antakeligvis en slags settings-bug.  ;D

 

Husk at du må mesh på 1m for å få bølger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...