Gå til innhold

Syk idé - programkonsept

Eirik Vole

Anbefalte innlegg

Har dere sett hvordan smale tv-programkonsepter slår an i disse dager? Tenker da først og fremst(egentlig bare) på disse sakte-TV-programmene til NRK, Nasjonal Strikkeaften og fandens oldemor ... Dette har fått meg til å tenke som så: Hvorfor ikke ta dette enda et hakk videre, gjøre det enda smalere - prøve å lage et slags fly/flysimulatormagasin? Nasjonal flysimulatoraften!? Ja, nå må dere gjerne le og kanskje endog kalle meg moden for Gaustad, men jeg tror et slikt program kunne solgt som hakka møkk. Hipstere ville falt pladask.

Jeg tenker det kanskje burde bestå av en salig blanding av demonstrasjoner av ulike storslåtte cockpit-prosjekter fra rundt omkring det ganske land, en del mer eller mindre kvalifisert fly/flysimulator-chipchat - kanskje for eksempel med ekte flygere i "studio" ... Kanskje sakte-TV av en eller annen flight i en eller annen cockpit - med VATSIM!! (Online-flyvere fra hele jævla verden kommer etter i kø, akkurat som kystfolket etter Hurtigruta) Også måtte det klart å vise fram hva for et levende flysimulatormiljø vi har (for det har vi vel?) her i landet!

Dessuten: Alle liker fly! (Unntatt de med flyskrekk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

Sakte-TV-programmene har slått an fordi det er stor interesse og engasjement rundt de temaene som har vært presentert. Flysimulering har nesten null interesse og nesten null engasjement, så det er dømt til å mislykkes dessverre.

Det er bare å ta en titt i dette forumet, her er det øredøvende stille, og engasjementet er et eneste laaangt gjesp .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å ta en titt i dette forumet, her er det øredøvende stille, og engasjementet er et eneste laaangt gjesp .

Nåvel, sammenlign med vår nabo, Sverige. Da er det ikke så ille likevel :wink:

Men med hensyn på forsiden til Flightsim.no, så er den dau. Jeg syns det er merkelig ikke nye ting omtales mer, både freeware og payware, og andre flyrelaterte ting. Her trengs det skribenter, og en mer aktiv forumledelse. Jeg ville og satt pris på at filbiblioteket ikke blir til et museum.

Men ting er aldri enkelt i et land med så få mennesker som vi er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

Enig med deg Andrew, du fikk sagt det litt mer konstruktivt :/ . Mitt innlegg ble i meste laget sutrete, og du er jo absolutt en hjørnestensbedrift i dette forumet :grin: .

Og det er ingen selvfølge at du og de andre bidragsyterne fortsetter å pøse inn oppdateringer til vår hobby. Håper flere som setter pris på dette kjenner sin besøkelsestid, og at det begynner å vises i forumet. Ellers er jeg redd dette forumet er en utdøende aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...