Paul-André Tilrem Skrevet 1. november 2013 Skrevet 1. november 2013 A2A Simulations Boeing 377 Stratocruiser. Dette er det første flyet de leverte med Accusim, og de har oppdatert den. Vi kjenner alle Cub, Spitfire, P-40 og Mustangen, men denne er like artig og utfordrende Et banebrytende fly når det kommer til passasjertrafikk. Produsert i 55 eksemplarer mellom 1947 og 1950, den tiden flyreiser ble vurdert som ekslusivt og luksuriøst. Det var plass til mellom 70 og 100 passasjerer alt etter konfigurasjon, og med bar og sofagruppe i underetasjen, var dette toppen av luksus. Hovedsakelig brukt på turer til Hawaii og over atlanteren. Dette blir en kort tur mellom Edinburgh og Manchester. Vår gode venninne Heidi har fått jobb som flyvertinne i ekspansjonpakken Captain of the ship, og her ønsker hu passasjerene velkommen. Etter å ha fått start på gamla, kan man begynne å takse mens man venter på at motorene skal bli varme nok for takeoff. Her må man passe på cowlflaps, mixture, aircondition og masse mer. Er lett i dag med lite fuel, så vi kommer ganske greit opp i lufta, og har ingen problemer med å klatre med 1400 fot i minuttet. Ved full maskin og masse fuel, var det ofte at man klatret med 500-700 fot pr minutt. Altså ingen skikkelig klatrer til tross for veldig kraftige motorer. I denne maskina bruker man ofte like lang tid på plassen til mekanikeren som i kapteinstolen. Passe på temperaturer, styre turboer for å ha rett temperatur inn i forgasseren, pressurization av kabin, intercoolerflaps, varme etc etc. Det er mulig å aktivere live mechanic, og la han ta seg av alt i starten, men etterhvert anbefales det å gjøre dette selv. Litt artigere det. Ikke lange turen i dag, så vi klarer oss med 12.000 fot ettersom det er fint og rolig vær. Dessverre gjorde Boeing en feilberegning av vingene, og satte de i feil vinkel. Derfor fikk flyet en negativ angel of attack, noe som kunne skape problemer under landing. Mye å passe på under descent og. Ikke bare å throttle tilbake og stupe ned. Man må opprettholde temperaturen inn i motorene ved å samkjøre turboer og forgasserspjeld, og med CoS ekspansjonen kan man risikere at spedbarn begynner å skrike grunnet vondt i ørene hvis man dykker raskere enn 600 fot i minuttet, så beregn lang descent. Denne modellen er utstyrt med ILS, så det er ikke noe problem å finne flyplassene hvis det skulle være dårlig sikt. Grunnet vinkel på vingene, var det ofte at man kunne sette ned framhjulet først under landing. Man må ha ganske mye throttle under approach og ikke slakke av før hjulene er nede. Fryser forgasseren, så sliter du. Alt i alt en maskin som krever mye oppmerksomhet, og når man får til å behandle den med varsomhet, kan man ha det mye artig med den. Det kan hende man får motortrøbbel, og det hendte ofte at man landet bare med 3 motorer når man kom fram etter 8-12 timer i lufta den gang. Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 1. november 2013 Skrevet 1. november 2013 Tøft fly å tøffe bilder, go fredags lesing var d å Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 2. november 2013 Premium Medlem Skrevet 2. november 2013 Hva er det som får en trofast familiemann til å havne på helgefylla med ei sånn dame :grin: ? Stygg som draugen, men full fest fra start til landing. Artig å se dette spetakkelet i lufta igjen, hadde mange krevende turer med henne for noen år siden. Flott reportasje Paul-Andrè Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 2. november 2013 Skrevet 2. november 2013 Se her ja, der kom den også. Selv har jeg ikke denne, (Eneste A2A flyet jeg ikke har) men ettersom jeg kjenner godt til resten av Accusim maskinene kan jeg lett sette meg inn i hvor mye det er å passe på maskinelt med denne. Skikkelig moro med sånne utfordringer. Dessverre gjorde Boeing en feilberegning av vingene, og satte de i feil vinkel. Når man kikker på denne maskina så er det fanken ikke eneste feilen Boeing gjorde, makan til stygge greier skal man leite lenge etter. Men så lenge modellen er godt laga og fungerer så spiller det forsåvidt liten rolle så lenge man holder seg i cockpit og ikke tar en tur på utsiden. Hutttetu. Artig å se at det dukker opp flere Gjensyn.. Hva blir det neste?? Flott reportasje Paul-Andrè smile +1 Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 2. november 2013 Forfatter Skrevet 2. november 2013 Stygg som draugen sier du. Hva med denne? Tung som fy med last, og flyr som en murstein med vinger :grin: Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 2. november 2013 Skrevet 2. november 2013 He he.. Jaggu presterte du faktisk å finne ett fly som var værre. Det trodde jeg man skulle leite lenge etter gitt. Men forsåvidt så er di vel i slekt? Her må tydeligvis faren være i god slekt med mora og resten av slekta mangler åpenbart inblanding av nye og friske gener i mange ledd. Selv romsterte jeg rundt på Download discen min idag for å se om jeg fant noen godbiter som ikke har vært instalert på lenge og da fant jeg plutselig igjen denne gamle FS9 modellen. Modellen ser spennende ut men du slette tid hvor dårlig den er. Etter 1 stk prøvetur ble den slettet fra FSX. Som jeg nevnte i forige post så spiller det liten rolle hvordan modellen ser ut bare den er bra. Når det gjelder denne PondRaceren så er det motsatt. Ser spennende ut men herregud for noe møkk. Godt verden har gått videre etter FS9. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 3. november 2013 Premium Medlem Skrevet 3. november 2013 Ha ha, den rakett-transporter`n er så stygg, at det nesten blir vakkert !? Men RENO-experimentet synes jeg er ( var ) kjempespennende. Den var det mange som hadde store forventninger til, både i FS9 og IRL. Dessverre gikk det galt IRL, og den ble vel heller ikke det vi ventet i FS. Men heldigvis, i FS-verdenen er det tillatt å teste ut det meste, uten at det går på livet løs :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.