Gå til innhold

Underlig båthavn i Oslo


Anbefalte innlegg

Ja det er mange som aldri blir ferdig med båtpussen her i byen, og noen har ikke tid til å bruke båten, men båt skal de ha.

Sitter der med fredagspilsen og har ikke motor engang.

 

Men går ut fra at det er NGA du har, pussig, jeg har ikke laget noen småbåthavner i Oslo. Derimot ser jeg at en fergekai der operaen skal være, er dukket opp igjen. Der laget Hans en Exclude for meg. Forsvant i dimman den.

 

Må være noe dobbelt av ett eller annet. Har du et mer oversikts bilde?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget for lenge siden, at dette tilhører faktisk MS default. Tilpasset feil kystlinjer, enten de kommer fra MS, eller de horrible greiene fra UTE-X.

 

Siden det nå er helt korrekt pga NSX II, må default marinaer excludes, og utplasseres på nytt. Jeg har ennå ikke gjort noe i dette området, kun lagt til Color Line og en marina i Drøbak, i min nedlagte AoN Class pakke. Den er nå integrert i AoN. Om du Jan, har tenkt å snekre i Oslofjorden, fjerner jeg mine greier ved Drøbak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe annet scenery for Oslo, som f. eks AST sitt fotoscenery? Spør fordi det må være noe dobbelt der. Tar gjerne imot, som jeg skrev et oversiktsbilde som viser hvor tørrdokka ligger. Klarer ikke helt å se det fra dette bildet, men kjenner igjen noen bygg som ligner på det jeg la inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag skall göra en exclude för fäjelägena i Norge och lägga den i NSX_II_exclude. En fil som kommer att täcke hela Norge. Som det är nu så har Andrew, Jan och jag massa filer som vi gjort efter hand. Jag skall samla ihop allt till 1 fil som vi kompletterar efter som vi hittar nya fula färjelägen. ;)

 

Oddmund, kan du lägga upp en bild tagen top-down så jag kan se var "torrdockan" ligger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Nu har jeg trålet, opp og ned Drøbakksundet, fra der den cruslineren er, og oppover bayen rundt OSLO, alt er perfekt.

Småbåthavnene og alt er helt perfekt, det eneste menet er Framesen, den faller fra ca 50/60 i Drøbakksundet, og suksesivt ned til rundt 5/8 inne i Oslo. Man da har jeg også alt på fult innstilt.Stiller jeg ned på defoulte, holden den ca 20/30.

Dette er en skjønnhet dere har laget.Når jeg tenker tilbake til 1965 da jeg fløy postruten mellom Jarlsberg og Fornebu,

så er det som at fly livet er kommet tilbake.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever faktisk det samme som trådstarter her.

 

Skal poste ett shot av mitt scenery bibliotek imorgen, men tror at alt er i skjønneste orden.

 

Har forøvrig ikke UTX installert, men alt skal være satt opp slik at ting skal fungere. Kan det være UTX vi mangler som foråsaker dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikter til det problemet som vises på dette http://www.flightsim.no/ubbthreads/gallery/25/medium/5557.jpg bildet. Dette skjer hos meg også. Var vanskelig å tolke hva hvem kommenterte her så eg er ikke helt med selv rett og slett :grin: Er det bildet eg linket til en bug eller er dette noe som bare meg og trådstarter erfarer sålangt? MAO fergekaiene trenger exclude og båthavnen er bug?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok med Benjamin, men jeg kan ikke si annet enn at dette er forunderlig. Brukte over fem timer igår for å få til alle tenkelig kombinasjoner av FSX og tillegg, og FSX default, nada båthavn der. Fergekaier i div utførelser i nærheten, ja, men ikke denne marinaen.

Og, Oslo Area filen inneholder ikke så mye som en kano eller pram, hva/og hvor kommer buggen fra da?

Så, fergekaiene trenger exclude, men neimen ikke lett å lage excluder for noe som aldri har stukket sitt stygge hode fram.

Nei, jeg fornekter ikke fakta som dere viser med all tydelighet, men hvor kommer det fra? Default, mulig, men ikke i mine forsøk med min FSX Gold på default. Pussig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være fordi det er en liten forskjell i modell library mellom SP2 og Acceleration, som jeg bruker. Eller at Acc har et mer "detaljert" scenery library (utplassering av modeller). Infoen kommer fra FSdeveloper. Gjør man en liten feil i install av SP1/SP2 eller SP1/Acc, får man ikke med enkelte ting og tang. Men dette er litt utenfor hovedsaken.

 

Marinaen ligger i modellfila waterobjects.bgl. Jeg har nylig brukt den, i mitt oppdaterte Bodø scenery, inkl. fotoscenery :whistle:

 

Så det kan være at Oslo Area scenery fila til Acc har utplassert marinaen fra waterobjects.bgl. Jeg gidder ikke sjekke...for poenget er dette:

 

Ikke sjekk mer, bare plasser ut excluden. Den gjør ingen skade selv for de som *ikke* har marinaen. Lag den som en separat bgl fil, og kall den oslomarina_excl, så kan folk velge selv om de vil bruke den eller ei. Done.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eneste menet er Framesen, den faller fra ca 50/60 i Drøbakksundet, og suksesivt ned til rundt 5/8 inne i Oslo. Man da har jeg også alt på fult innstilt.Stiller jeg ned på defoulte, holden den ca 20/30.

Hvis det er lagt inn mye autogen 3D modeller, kan det bli slik mht Oslo sentrum. Mitt tips er å aldri ha autogen høyere enn Very Dense, verdier over dette er bare tull. Fordi autogen rutinene i FSX er dårlige.

 

Et annet tips er, om en på død og liv må ha slideren på fullt, å legge inn tweaken som begrenser bygninger og trær pr. cell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marinan som ligger i Oslo centrum kommer som sagt från default FSX. Inte från vare sig Norway GA eller NSX_II. Ni som har UTEX ser den inte, för UTEX har en exclude som tar bort den. Jag har gjort en exlude som fixar det hela och också tar bort färjorna.

 

Lägg in den i NSX_II_Exclude/scenery. Den finns i mappen: Patcher, Till NSX_II Exclude Scenery här: http://sdrv.ms/12vTKko

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Andrew, din annbefaling er gjort, slideren på Very Dense,

utmerket. Jeg for min del har hvert vant med å ha alt på fult,(egoistiskt)det har jeg tapt på, men nu er alt OK.Frapsen i Oslo steg til over 20. Takker for dette.

PS. Så det er derfor, at jeg ikke ser,båthava på land, pga jeg har UTEX inne.Genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...