Gå til innhold

Fortunate son


Anbefalte innlegg

DCS: Huey ble sluppet i går ettermiddag, men siden det tok så lang tid å laste ned patchen ble det ingen flyging på meg før i dag.

 

Vi starter på Batumi International Airport i Georgia, like ved Svartehavet. Maskinen vi skal bruke i dag er en UH-1H Huey fra 1972, med andre ord en eldre dame.

 

01.jpg

 

02.jpg

 

Etter å ha hilst på resten av crewet er det på tide å dra frem manualen og lære seg start up-prosedyrene for Hueyen.

 

03.jpg

 

Start up går greit, og jeg tar henne opp i en sjanglete hover...

 

04.jpg

 

Jeg gjør et ærlig forsøk på å "taxe" henne bort til rullebanen, at vi ser ut som ei full kråke får heller være.

 

05.jpg

 

Vi kommer oss i lufta og setter snuta mot "down town" Batumi.

 

06.jpg

 

Keeping it "low and slow", i tilfelle noe skulle gå galt. Det venter nok noen sinte telefoner fra bilister når vi kommer tilbake til basen, men den tid, den sorg.

 

07.jpg

 

Ingen bikini-kledde damer på stranda i dag, det er kanskje litt for kjølig enda.

 

08.jpg

 

Nede på havna holder de på å losse et skip. Sochi er ikke så langt unna, kanskje det er forsyninger til OL?

 

09.jpg

 

10.jpg

 

Etter en stund er det på tide å vende nesa hjemover. Batumi International Airport kan sees i toppen av bildet.

 

11.jpg

 

På vei inn for å lande flyr vi over den sivile terminalen. Lite trafikk her i dag.

 

12.jpg

 

Landingen går greit, den er ikke silkemyk, men heller ikke den verste jeg har hatt.

 

14.jpg

 

Nå kan den gamle damen hvile seg litt før flere turer senere i dag.

 

Hvis dette fristet løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...