Tommy Bernes Skrevet 16. oktober 2012 Skrevet 16. oktober 2012 Heisann! Hadde en liten lyspære ide her om dagen, så eg fikk Shade til å fungere med P3D, her er trikset sakset fra ORBX forumet der eg postet den. ---------------------------------------------- Had a little bright moment a couple of days ago, finally got around getting Shade to work for P3D. So this would work given that you have the following: - FSX - REX for FSX - Shade for FSX - P3D up and running - and 5 minutes So here are the steps to follow to get this working! - Start by installing the desired sky textures that you want with Rex into fsx. - Then open Shade GUI and select the desired Shadow effect that you would like - Go to the "Set and Forget" tab in Shade and Set and forget it It seem to me that shade inserts shadow values into the sky texture files in fsx, that`s what got me thinking that this might work, looking at the interface in Shade where you can see the shadow values if you click on each texture there. but anyways, now lets put it into P3D! - Go into your fsx texture folder Flight simulator X/Texture and copy all textures that start with Sky (BMP and DDS files) - Now go to Prepar3D/Texture and paste, overwrite when asked! - Start up P3D and take an evening flight and let me know if it works for you! Hopefully it should look something like this! If you wish to make backups you can, but strictly speaking, a bakcup isn`t needed, just go into Rex and install sky textures without running shade and copy them into P3D! ----------------------------------------------------- Gi meg en lyd om det fungerer! Mvh Tommy! Siter
André S. Klophus Skrevet 17. oktober 2012 Skrevet 17. oktober 2012 Dette funker fint! Men vet ikke om du har glemt det i guiden. Her må jeg starte opp shade og fsx, da blir bmp filene forandret. Da kan jeg kopiere dem over til P3D, så fort jeg avslutter fsx og shade går de tilbake til original "stand". Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 18. oktober 2012 Skrevet 18. oktober 2012 Glimrende Tommy. Dette ble saker gitt. Men som Andre sier, man må starte opp FSX før man kopierer over filene for å få det til å funke. Takker og bukker. Siter
Fred Solli Skrevet 18. oktober 2012 Skrevet 18. oktober 2012 Testet ut og det ser fint nesten overalt. Men sjekk ut fargesjatteringene du får på isbreer så ryker denne fort ut igjen. Testet i Sveits med Switzerland Pro inne. Siter
Tommy Bernes Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter Skrevet 18. oktober 2012 Hmm, så det funker sånn noe lunde greit? Når man går inn i shade så velg bare Set and forget, sånn at den installerer shade verdiene permanent i fsx Skal ikke vere noe behov for å starte fsx Siter
André S. Klophus Skrevet 18. oktober 2012 Skrevet 18. oktober 2012 Var overbevist om at jeg hadde siste versjon av shade her...men det hadde vi ikke. Lastet 1.02 på nytt, og fikk da "set and forget" her også. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.