Morten Johansen Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Hei! Lager meg en flightplan på fmc.Har lagdt inn alle waypoint og sjekker alle legs et stykke ut i legs så kommer then og fem firkanter, hva er dette og hva har jeg gjort galt.Er det noen som vet hva dette er.Er helt ny på dette,har lest og sett på youtube,men det er ingen steder hvor dette står. MVH Morten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Helge Småvollan Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 I de 5 "firkantene" som du sier skal waypoints eller airways legges inn. Grunnen til at de dukker opp er vell at du ikke har aktivert ruten i FMC enda. Om du trykker "Activate" og "Execute" vil nok tekstboksene forsvinne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Stangenes Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 De firkantene et stykke ut i legs er vel discontinuity tenker jeg - altså "hull" i ruta. Disse kan du som regel slette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Johansen Skrevet 28. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2012 Ja det stemmer det Andreas det kommer ett stykke ut i legs.Men hvordan slette de jeg har prøvd delete og trykker så på feltet der det then ,men slettes ikke gjør jeg noen feil.Spørsmål 2 bruker vroute til flightplan,men mange av de waypoint som står der kan ikke plottes inn eks.Engm-Enbr atlap-n623 pirag Dep atlap1c Arr pirag1n.Legger inn atlap,men vil ikke legge seg inn. MVH Morten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Wærness Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Morten, trykk på knappen ved siden av det første punktet du har etter disse firkantene. Så klikker du på knappen ved siden av firkantene og vips så er du ferdig. Husk og aktivere og execute etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Mulig du har utdatert navigasjonsdata. Last ned oppdatering på navigraph.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Christiansen Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Husker det var litt vanskelig med den fmc'en i starten jeg og. Men bare å prøve seg frem. Blir enda morsomere når du får helt dreisen på det. Viktig å ha oppdatert navigasjons data! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roar Midttun Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Er en lei sak til å begynne med,men fyttibolla så kul å bruke når du får "hang of it"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.