Gå til innhold

hund på norwegian


Henning Henriksen

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal fly med norwegian til gran canaria i februar fra sola. Samboeren min har en chiuaua, liten sak på 2,6 kilo. Jeg har sagt at dyret får bli hjemme, ettersom det hele er en budsjettferie, så har ikke så mye ekstra penger. Men jeg vil undersøke hvor mye det omtrent ville kostet meg og ha med hunden. Har lett på norwegian sine sider, men ikke funnet noe om dyr, noe jeg syns er rart. Har sendt mail til norwegian, men jeg er så utålmodig. Derfor lurer jeg på om noen har erfaring med og ha med dyr på norwegian? Eventuelt ca pris det vil koste? Hadde vært kjekt og overraske madammen med at hunden slipper bli hjemme.

 

Mvh henningh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig det du sier.

 

Jeg gidder ikke ta min hund ut av landet, er redd det blir krøll med papirene, det er en volsom papirmølle når en skal tilbake til norge, ut er greit, men inn hjemme er verre. Selv om alt er iorden med vår doberman jente, som rabies vaksine, vi betalte toll på den når vi importerte den, osv, så tørr vi rett og slett ikke ta den med ut av norge igjen, da vi er redde for å bli stående fast i en papirmølle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nå males det litt fan på veggen her. Såååå vanskelig er det ikke.

 

1.

Velg reise og bestill PER TELEFON slik at du får en bekreftelse på at det er plass for hunden BEGGE veier! Du må ha godkjent bur og du betaler 300 NOK hver vei.

 

2.

Du MÅ ha hundepass og hunden MÅ være microchippet.

 

3.

Hunden MÅ være rabiesvaccinert MINST 21 dager for avreise.

Se http://www.mattilsynet.no/aktuelt/n__har_det_blitt_lettere_og_billigere___reise_med_kj_ledyr_98273

 

og dessuten MÅ du ha en helsesjekk notert i passet.

 

4.

Hunden MÅ ha en ormekur ikke senere enn 10 dager FOR avreisen FRA Kanarieøyene og det skal noteres i hundepasset.

 

Lykke til

 

JJJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

billig godkjent bur her hos oss, vi bruker ikke flykassen vi fikk vår hun hjem ifra ungarn med, den passer til størrelse med doberman.

 

ellers er jeg enig, det ble mye svartmaling i tråden her, men det er en papirsmørje, og jeg ble stående i evigheter med min doberman i tolla på gardermoen, selv om alt var iorden og lovlig....

 

Det at hunden min er øre og hale kupert, hjalp sikkert ikke, for å si det slik!

 

lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også legge til at om vekten av dyr + bur er mindre enn 8 kg så kan man be om å få Pet in Cabin, altså at dyret sitter sammen med deg i flyet (og ikke er surret i lasterommet). Det kan ofte være en mindre stressende opplevelse for dyret, da jeg ofte ser dyr i lasterommet som skjelver og er helt fra seg. Hvorvidt du får lov til å ta med dyret i kabinen avhenger dog på godkjennelse fra kapteinen, også i forhold til om det er allergikere ombord osv. Verdt å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke enig i at tur med hund utenlands i fly, alltid er knirkefritt nei. Jeg kjenenr mange som reiser nedover i europa på utstillinger og der har det skjedd alt fra at hundeburet forsvinner (kom tilbake etter LANG TID), at en blir stående i papirmøller uten sidestykke osv. Oftest går det greit, men det er slettes ingen regel slik du gjør det til her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...