Anders furse Skrevet 6. september 2011 Skrevet 6. september 2011 Hei, stemmer det at piloter bruker flaps ved landing fordi det øker ''flaten'' på vingene så det blir mer luftmotstand noe som gjør at det kan holde seg oppe ved lav fart? Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 6. september 2011 Skrevet 6. september 2011 Det stemmer! Flaps brukes under avgang for å øke løftet, og under landing for å øke luftmotstanden. Siter
Inge Jenstad Skrevet 6. september 2011 Skrevet 6. september 2011 Både for å øke vingeflatens areal, øke krumningen på vingen (som også gir bedre løft) og for å oppnå bremseeffekt ... Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 6. september 2011 Skrevet 6. september 2011 Etter en viss vinkel øker ikke løftet mer, men motstanden øker. Hvilken vinkel dette var husker jeg ikke i farten. Siter
Tommy Bernes Skrevet 6. september 2011 Skrevet 6. september 2011 Etter en viss vinkel øker ikke løftet mer, men motstanden øker. Hvilken vinkel dette var husker jeg ikke i farten. Mener det er bare motstanden som øker etter 25 Grader ca Siter
Daniel Svendsrud Skrevet 6. september 2011 Skrevet 6. september 2011 Den kjære drag vs lift formulen Tror jeg da :whistle: Siter
Sindre Holberg Skrevet 6. september 2011 Skrevet 6. september 2011 Riktig det som sies. Når det gjelder motstand forøvrig, så er denne grafen ganske forklarende Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.