Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja når det blåser kraftig fra siden må alle fly holdes på linja ved å legge stikka helt til høyre/ventsre (mot retningen vinden kommer fra) og korrigere med tilhørende tråkking på sideroret motsatt. Etterhvert som fart og løft øker minker nødvendigheten av korrigeringen. Når flyet roterer "krabbes" eller vendes flyets nese mot vinden. Altså motsatt av en sidevindslanding :)

 

Heftig video! Man kan se på rorutslagene at det var mye vind!

Skrevet

Kjenner ikke til anbefalt teknikk for avgang i sidevind, men vil anta det er noenlunde likt som for 737:

 

takeoffrun gjøres med balanseror tilnærmet nøytralt, og man legger gradvis inn litt balanseror under rotasjon, akuratt nok til å holde wings level.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...