Roy Ekeblad Skrevet 2. august 2011 Skrevet 2. august 2011 Vet ikke om denne har vært postet før her. Uansett så må jeg si dette så heftig ut Mvh Roy Siter
Magnus Vie Pettersen Skrevet 2. august 2011 Skrevet 2. august 2011 Er spoileren oppe? Eller er det bare det at piloten svinger hardt til venstre? Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 2. august 2011 Skrevet 2. august 2011 Tror nok det er pga kraftig sidevind. Eller at han forstyrrer luften over vingen, så flyet er på bakken lenger. Siter
Laurenz Edelman Skrevet 2. august 2011 Skrevet 2. august 2011 Det kommenteres at det kan ha vært for å kompensere mot kraftig crosswind. Men jeg er ingen pilot... Siter
Kai Dreyer Skrevet 2. august 2011 Skrevet 2. august 2011 Holde kursen på banen er det vel, grunnet crosswind. Siter
Rune Gilberg Jensen Skrevet 3. august 2011 Skrevet 3. august 2011 Ja når det blåser kraftig fra siden må alle fly holdes på linja ved å legge stikka helt til høyre/ventsre (mot retningen vinden kommer fra) og korrigere med tilhørende tråkking på sideroret motsatt. Etterhvert som fart og løft øker minker nødvendigheten av korrigeringen. Når flyet roterer "krabbes" eller vendes flyets nese mot vinden. Altså motsatt av en sidevindslanding Heftig video! Man kan se på rorutslagene at det var mye vind! Siter
Truls Hovden Skrevet 4. august 2011 Skrevet 4. august 2011 Kjenner ikke til anbefalt teknikk for avgang i sidevind, men vil anta det er noenlunde likt som for 737: takeoffrun gjøres med balanseror tilnærmet nøytralt, og man legger gradvis inn litt balanseror under rotasjon, akuratt nok til å holde wings level. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.