Gå til innhold

Litt leking i lufta


Clamer F. Meltzer

Anbefalte innlegg

Hvordan acro håndteres er vel såvidt meg bekjent ennå opptil hvert enkelt land. I Norge er det en egen acroutsjekk som må til. Siden de fleste bedre acrofly har halehjul kommer som nevnt det i tillegg.

Står noe om det her under punkt 9.1.8 og i Vedlegg 5 til punk 9. Minumum 10 timer flyging.

 

Finnes noen klubber i Norge som tilbyr acroutsjekk, bla. Nedre Romerike på Kjeller som flyr Cap 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Var svett før jeg i det hele tatt komm meg i lufta og dette var på slutten av turen. Det blir fort varmt under den bobla når det er 30 plussgrader :)

Fløy bla. en Avalance(loop med snap på toppen), hammerhead med først pitch til 45 grader, så pitche videre til vertikalen, en kvart cloverleaf og en kvart rolling circle som vi ikke snakker så mye om siden den var heller dårlig :grin:

Har et par figurer jeg fløy tidligere på flighten og. Skal se om det er noe å publisere.

Stemmer at det var en slip på finalen, så kan man kverulere om det ikke var en forward slip istedet for en side-slip :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[video:youtube]

 

Eksempler på ikke så bra flyging. Var skjevt flere ganger. rollet for kort på de to 1/8 rollene vertikalt oppover som er veldig lett å se på videoen, litt liten fart og derfor heller lite snap i snaprollen på toppen av loopen osv. Men faktisk ikke så dumt med videoen til å se litt feil når man ikke har en på bakken tilgjengelig.

Ang. slip på final er det egentlig for å kunne se banen, ikke nødvendigvis for å få ned farten. Det er aldri noe problem i Pittsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...