Gå til innhold

Fremtidens fly, concorde-lignende?


Sivert Indergaard

Anbefalte innlegg

Om vi ser på historien til Airbus, og deres tips hva som kommer har dem jo ikke akkurat hatt så veldig bra treffsikerhet. Alle husker vel den luksusen dem så for seg i A380, som bare til en viss grad er der idag, og da snakker vi om Singapore Airlines og Emirates. Ingen andre selskap har vert i nærheta av den luksusen Airbus trodde A380 kundene ville ha ombord i flyene.

 

Så alle slike forslag ifra Airbus preller av hos meg som regn på en nypolert bil. Jeg tror det rett å slett ikke før jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig ikke så veldig begeistret for dissa ny flyene som blir lansert.

Liker heller mye mer flyene som som dei er i dag. I alle fall utvendig.

Synest det blir litt formye "aliens" aktige.

 

Jet- flyene som fløy for 50 år siden har jo ikke forandret seg noe særlig, må jeg si. Kanskje instrumenta og andre systemer på flyene har utviklet seg litt, men ikke utvendig.

Ka vi har klart på dei 50 åra er å senke drivstoff forbruket med X %.

Og jeg tror i alle fall det talet er lavt.

No vet ikke jeg ka dei som levde på 60- tallet såg føre seg om kas fly som flyr i 2011, men jeg har en mistanke om at det ikke var en jumbojet i alle fall.

 

Det flyet jeg tror som flyr i 2050 er nesten en helt like som dei som er i dag, men med ett helt nytt system og instrumenter.

 

Det eneste jeg frykter er at dei blir så automatiske at man ikke trenger piloter mer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...