Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 22. mai 2011 Skrevet 22. mai 2011 Om jeg må spise middag eller gjøre andre ting som gjør at jeg blir borte fra VATSIM, og det ikke er ATC på, men det logger på mens jeg er borte. Hva skal jeg gjøre da? Skaffe meg sånn barnevaktradio? :confused: Siter
Audun Fikke Skrevet 22. mai 2011 Skrevet 22. mai 2011 Har gjort følgende. Satte opp en stream fra lydkortet med VLCplayer. Så kan du ha lyden på øret med Ipod/Iphone. Funka det. Men må stenge den og sette input device tilbake til mic før jeg kan snakke. Litt klurete, men må man så må man. Ellers er vel babysitter bankers. Siter
Sandro Stanojevic Skrevet 22. mai 2011 Skrevet 22. mai 2011 Eller så kun du logge av mens du spiser eller gjør andre ting Siter
A L Skrevet 22. mai 2011 Skrevet 22. mai 2011 Nok av forslag, men det er nok litt enklere i praksis. Hvis en enroute controller dvs. CTR eller FFS logger på vil han/hun ikke forvente at fly som er på cruise skal ta kontakt innen de første 30 min. (Forbeholdt at cruise varer i mer enn 30 min.) Regelen er enkelt - Uansett om det er ATC på eller ikke kan pilot være borte i maks 30 min. Denne skal overholdes uansett. Det er jo selvsagt at man spør ATC pent om lov til å forlate cockpit før man blir borte. Med andre ord; Gå å spis middag på cruise, stikk innom PCen etter 30 min(gjerne før) og se om du har fått en contact me. God middag! Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 22. mai 2011 Skrevet 22. mai 2011 Nistepakke og noe ala denne: Vi snakker maaange timer uten prob.. :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.