Gå til innhold

Multiplayer til Samos/Hellas med VATSIM


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Hei!

Bare lurte om det var noen som har interesse av å fly sammen med meg ned til Samos på FS?

Synes det er så kjedelig å sitte alene i så mange timer, + at det er litt gøy å lande på en så liten flyplass når det er to 737 som skal parkere der.

Det er akkurat den virkelige kapasiteten er også.

Flytiden er på ca. 4-5 timer, avhengig av trafikk og hvor vi drar fra.

Hvis noen er intrisert, så er det bare å sende meg en mail eller skrive det i forumet under her. Mailen finder dere på "signaturen min".

Det er også Scenery for flyplassen på Samos som jeg kan sende dere, husker ikke hvor jeg lastet det ned i fra.

Er vi virkelig heldige vil vi lande på den rullebanen som klassifiseres som farlig.

Flyplassen er med i "dangerous airports".

Og etter erfaringer som passasjer så er det en gangske nærvepirrende landing!

Håper noen slår følge med meg!

Jeg regner med at jeg drar fra Værnes eller Gardermoen.

Forøvrg vil flyturen foregå på førstkommende Mandag på morgenkvisten en gang. Rundt 9-10 tiden! Må jo lande før det blir alt for mørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor, hvilken rullebane landet du på da? Hvis du går inn på dangerus airports sine hjemmesider (som jeg ikke husker hva var) så er det innflygingskart derfra.

Hvis du landet på den rullebanen som kommer rett inn fra sjøen så er ikke det noe problem, der er det ILS også.. Værre med den andre. Fjell som gjør en 5 NM final Approach, med en 90' sving i relativt lav høyde!

Men det får vi sikkert oppleve vi som sikkert skal lande der på Mandag.

Så du som mente at det skulle være før kl. 0900, hva mener du da.. at vi tar av kl. 0800 eller noe?

Jeg regner med å ta av fra Værnes, men du kan jo evt. henge deg på lasset.

Jeg skal se om jeg får reservert ATC hele turen nedover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julian, det er en deal!

Hehe, og du som kom over sjøen..

Det er ikke rart at det ikke var noen skremmenes tur når du kom over skjøen! Hehe!

Selv jeg, som er flyvandt ble litt nærvøs.

Alle i familien min så på meg, for da kan de se om dette er "normalt" som de kaller det.

Ser jeg litt urolig ut så har de også en grunn til å være litt urolig!

Men da blir det tur på meg i morgen da, får bare håpe vi får lande på den "vanskelige" rullebanen da, hvis ikke så bilir jo turen peacof cake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp Julian!

Da er det bare FP som mangler enda, så er vi klare kl. 0700 i morgen tidlig vi!

Hehe, vi kommer nok ikke til å kryssen ENSV_V_CTR, flyr gjennom ENTR_V_CTR, og derfra vet jeg ikke om vi legger turen mot Sverige eller ENOS_V_CTR, det får vi vente å se når FP er ferdig.

Er vi heldige med været, slik som det var i dag så blir det en landing på RWY 09!

Håper det blir tilfellet! *gleder seg til turen i morgen*

Dere får ønske oss en trivelig tur da!

Tenker jeg kommer til å ta noen bilder på turen som jeg legger ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marcus!

Det er helt greit at du blir med.

Her er litt nyttig information;

*Det vil bli sendt en flightplan til deg på din reg. mail adresse her.

*I flightplanen vil du får tildelt gate på Værnes (hvis du ønsker å reise derfra), FlightLevel, ETD, ETA, fuel og waypoints.

*Du må bruke VATSIM når du flyr med oss, og det vil bli sendt inn en søknad om ATC på Samos senere i kveld.

 

Og til dere andre, det er desverre ikke plass til flere enn 3 piloter her, Samos er en ekstremt liten flyplass.

Hvis Marcus blir med, så kan desverre ingen andre lande på Samos mens alle vi står der, så da får dere evt. "hold" over flyplassen.

 

Markus; generelt så er det oppmøte på Værnes (ENVA) med VATSIM kl. 0630 i morgen tidlig.

Vi regner med å forlate våre gater kl. 0700.

Jeg og Julian er ikke særlig begeistret for forskinkelser! Hehe!

Så du må belage deg på å stå opp tidlig i morgen.

Flyturen tar mellom 4-5 timer, og både jeg og Julian kommer til å fly B737..

Julian skal fly B737-700, mens jeg skal fly DF737-400.

 

[ 22.12.2002, 19:52: Endret av: Ivar Skaugstad ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar, det ser ut som MSN og min hotmail ikke fungerer helt korrekt, så gidder du å sende meg FP til Samos på denne adressen: s-barr@online.no

 

Takker og bukker!

 

Er ikke helt sikeert at jeg kan komme på MSN, så vi møtes i hvertfall i morgen tidlig 0630(lokal tid) på ENVA!

 

Snakkes!

PS. ATC vær nå litt snille og logg dere på i morgen, vi blir kanskje 4 stykker!(siste mann drar til nabo øya i steden for Samos!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da er jeg ferdig med FP til flyturen vår i morgen.

Dette er flyruten vår: ENVA - NORPO* - TORVO - OSTOV - LUKOV - BLO - RODOP - KPL - LMO - KERMA - MES - PIPEN - LGSM.

 

*Det vil være vår departure rout uansett RWY på Værnes

 

----> NB! Du må møte opp på VATSIM, ENVA på din gate kl. 06:30 local time!

 

Det vil være 4 personer med på denne flighten;

Ivar (SAS600)

Julian (BRA015)

Marcus (BRA280)

Geir (DK895)

 

Det vil bli opprettet en RW kanal hvis det ikke er noen ATC på stedet, IP vil bli delt ut når dere logger på i morgen.

 

Håper du får en hyggelig tur sammen med oss!

 

Mvh

Ivar Chr. Skaugstad

SAS600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er flighten complete, nydelig tur, med avgang fra ENVA klokken 0710 tok av som nummer to etter Ivar, så kom Marcus og til slutt Geir, etter en liten stund fikk Geir problemer med fs, og måtte gi seg, men vi fortsatte og fløy inn i en nydelig sol oppgang over sør-Sverige.

 

Hadde egen RW og snakket masse fly snakk! "[blink]"

 

App ned til Samos gikk bra, men jeg selv fikk litt problemer (med høyde) men jeg kom da ned til slutt! Marcus måtte ta en missed app. Det er en vanskelig app, men morsom! "[blink]"

 

Takk for turen!

PS. Bilder vil nok komme i screenshot forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...