Ivar Skaugstad Skrevet 21. desember 2002 Skrevet 21. desember 2002 Hei! Bare lurte om det var noen som har interesse av å fly sammen med meg ned til Samos på FS? Synes det er så kjedelig å sitte alene i så mange timer, + at det er litt gøy å lande på en så liten flyplass når det er to 737 som skal parkere der. Det er akkurat den virkelige kapasiteten er også. Flytiden er på ca. 4-5 timer, avhengig av trafikk og hvor vi drar fra. Hvis noen er intrisert, så er det bare å sende meg en mail eller skrive det i forumet under her. Mailen finder dere på "signaturen min". Det er også Scenery for flyplassen på Samos som jeg kan sende dere, husker ikke hvor jeg lastet det ned i fra. Er vi virkelig heldige vil vi lande på den rullebanen som klassifiseres som farlig. Flyplassen er med i "dangerous airports". Og etter erfaringer som passasjer så er det en gangske nærvepirrende landing! Håper noen slår følge med meg! Jeg regner med at jeg drar fra Værnes eller Gardermoen. Forøvrg vil flyturen foregå på førstkommende Mandag på morgenkvisten en gang. Rundt 9-10 tiden! Må jo lande før det blir alt for mørt! Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 21. desember 2002 Skrevet 21. desember 2002 Det hørtes morro ut Men på Mandag vet jeg ikke om passer så bra, da må det i hvertfall bli tidligere en 09:00! Hadde vært artig hvis vi ble en liten flokk da Kommer jeg, så regner jeg med å fly SAS737-600 eller -800 Og drar helst fra ENGM! Siter
Tor Erling Holmås Skrevet 21. desember 2002 Skrevet 21. desember 2002 har landet der i virkeligheten .. det var ikke så ille Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 21. desember 2002 Forfatter Skrevet 21. desember 2002 Tor, hvilken rullebane landet du på da? Hvis du går inn på dangerus airports sine hjemmesider (som jeg ikke husker hva var) så er det innflygingskart derfra. Hvis du landet på den rullebanen som kommer rett inn fra sjøen så er ikke det noe problem, der er det ILS også.. Værre med den andre. Fjell som gjør en 5 NM final Approach, med en 90' sving i relativt lav høyde! Men det får vi sikkert oppleve vi som sikkert skal lande der på Mandag. Så du som mente at det skulle være før kl. 0900, hva mener du da.. at vi tar av kl. 0800 eller noe? Jeg regner med å ta av fra Værnes, men du kan jo evt. henge deg på lasset. Jeg skal se om jeg får reservert ATC hele turen nedover! Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 21. desember 2002 Skrevet 21. desember 2002 Hva med dep 07:30 fra Gardermoen?(du klokka 0700 fra ENVA), det er best, for jeg har litt planer på ettermidagen! Hvis dette er ok, da kan du regne med meg! Kan hende jeg joiner 0700 fra ENVA Siter
Tor Erling Holmås Skrevet 22. desember 2002 Skrevet 22. desember 2002 mener jeg kom inn fra sjøen, så det er nokk derefor jeg ikke var så skremt , flydde faktisk med en 757 fra britania. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 22. desember 2002 Forfatter Skrevet 22. desember 2002 Julian, det er en deal! Hehe, og du som kom over sjøen.. Det er ikke rart at det ikke var noen skremmenes tur når du kom over skjøen! Hehe! Selv jeg, som er flyvandt ble litt nærvøs. Alle i familien min så på meg, for da kan de se om dette er "normalt" som de kaller det. Ser jeg litt urolig ut så har de også en grunn til å være litt urolig! Men da blir det tur på meg i morgen da, får bare håpe vi får lande på den "vanskelige" rullebanen da, hvis ikke så bilir jo turen peacof cake! Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 22. desember 2002 Skrevet 22. desember 2002 Heisann! Da drar vi i morgen klokken 0700 til Samos Hadde vært kjempe messig hvis en av morgenfuglene her på forumet hadde kunnet logge på som ENTR_V_CTR eller no! Takker og bukker! Siter
Arild Oldervoll Skrevet 22. desember 2002 Skrevet 22. desember 2002 Hvilken rute flyr dere? Visst dere flyr innom ENSV FIR så er det jo mulig at ENSV_V_CTR har dratt seg opp online så tidlig Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 22. desember 2002 Skrevet 22. desember 2002 Om de ikke er helt totalt mørklagte i skallen så har jeg mine sterkeste tvil at de kommer innom Stavanger FIR på turen fra Trondheim/Oslo til Hellas Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 22. desember 2002 Forfatter Skrevet 22. desember 2002 Jepp Julian! Da er det bare FP som mangler enda, så er vi klare kl. 0700 i morgen tidlig vi! Hehe, vi kommer nok ikke til å kryssen ENSV_V_CTR, flyr gjennom ENTR_V_CTR, og derfra vet jeg ikke om vi legger turen mot Sverige eller ENOS_V_CTR, det får vi vente å se når FP er ferdig. Er vi heldige med været, slik som det var i dag så blir det en landing på RWY 09! Håper det blir tilfellet! *gleder seg til turen i morgen* Dere får ønske oss en trivelig tur da! Tenker jeg kommer til å ta noen bilder på turen som jeg legger ut! Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 22. desember 2002 Skrevet 22. desember 2002 Hehe, nei tviler nå på at vi kommer innom ENSV fir, men Arild, du kan jo gjerne logge deg på som ENTR eller ENOS da Ivar, det høres bra ut! Hvis det er andre som har lyst til å bli med på turen, så si ifra! Siter
Arild Oldervoll Skrevet 22. desember 2002 Skrevet 22. desember 2002 Det var da godt, da trenger ikke jeg å stå så tidlig opp . Jeg holder meg til ENSV FIR med mindre det er noe veldig spesielt Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 22. desember 2002 Skrevet 22. desember 2002 Veel, du sier at du holder deg til ENSV med mindre det er noe veldig spesielt, er ikke dette spesielt da???( ) Kom på som ENTR eller ENOS! Mitt råd til alle! Siter
Marcus Lund Osdal Skrevet 22. desember 2002 Skrevet 22. desember 2002 Hei! Satser på å stå opp tidlig og "joine" dere, høres kjekt ut. Men dette med callsign, siden dette er en privat tur kan jeg vel ikke bruke BRA280, som er mitt callsign i Virtual Braathens? Tenker på bruk av LN-MLO (siden mitt navn er Marcus Lund Osdal) eller kan jeg ikke bruke sånne LN-XXX? Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 22. desember 2002 Skrevet 22. desember 2002 Det er ingen privat tur, vi kommer på VATSIM klokken 06:30 og tar av 07:00, kommer selv til å bruke SASxxx eller BRAxxx, det kommer Ivar også til å gjøre, så bruk gjerne BRA280 du Hyggelig at du er med, vi kan legge FP ut på denne tråden(Ivar lager FP) så kan alle de som vil være med finne FP her! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 22. desember 2002 Forfatter Skrevet 22. desember 2002 Hei Marcus! Det er helt greit at du blir med. Her er litt nyttig information; *Det vil bli sendt en flightplan til deg på din reg. mail adresse her. *I flightplanen vil du får tildelt gate på Værnes (hvis du ønsker å reise derfra), FlightLevel, ETD, ETA, fuel og waypoints. *Du må bruke VATSIM når du flyr med oss, og det vil bli sendt inn en søknad om ATC på Samos senere i kveld. Og til dere andre, det er desverre ikke plass til flere enn 3 piloter her, Samos er en ekstremt liten flyplass. Hvis Marcus blir med, så kan desverre ingen andre lande på Samos mens alle vi står der, så da får dere evt. "hold" over flyplassen. Markus; generelt så er det oppmøte på Værnes (ENVA) med VATSIM kl. 0630 i morgen tidlig. Vi regner med å forlate våre gater kl. 0700. Jeg og Julian er ikke særlig begeistret for forskinkelser! Hehe! Så du må belage deg på å stå opp tidlig i morgen. Flyturen tar mellom 4-5 timer, og både jeg og Julian kommer til å fly B737.. Julian skal fly B737-700, mens jeg skal fly DF737-400. [ 22.12.2002, 19:52: Endret av: Ivar Skaugstad ] Siter
Marcus Lund Osdal Skrevet 22. desember 2002 Skrevet 22. desember 2002 OK, jeg kommer til å fly Braathens 737-400 med callsign BRA280! HÅPER jeg greier å stå opp, skal sette vekking på: - mobilen - Ei sånn gammel vekkerklokke med to bjeller på toppen - pappa sin mobil - Vanlig vekkerklokke Er ikke sånn morgenfugl Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 22. desember 2002 Skrevet 22. desember 2002 Ivar, det ser ut som MSN og min hotmail ikke fungerer helt korrekt, så gidder du å sende meg FP til Samos på denne adressen: s-barr@online.no Takker og bukker! Er ikke helt sikeert at jeg kan komme på MSN, så vi møtes i hvertfall i morgen tidlig 0630(lokal tid) på ENVA! Snakkes! PS. ATC vær nå litt snille og logg dere på i morgen, vi blir kanskje 4 stykker!(siste mann drar til nabo øya i steden for Samos!) Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 22. desember 2002 Forfatter Skrevet 22. desember 2002 Hei! Da er jeg ferdig med FP til flyturen vår i morgen. Dette er flyruten vår: ENVA - NORPO* - TORVO - OSTOV - LUKOV - BLO - RODOP - KPL - LMO - KERMA - MES - PIPEN - LGSM. *Det vil være vår departure rout uansett RWY på Værnes ----> NB! Du må møte opp på VATSIM, ENVA på din gate kl. 06:30 local time! Det vil være 4 personer med på denne flighten; Ivar (SAS600) Julian (BRA015) Marcus (BRA280) Geir (DK895) Det vil bli opprettet en RW kanal hvis det ikke er noen ATC på stedet, IP vil bli delt ut når dere logger på i morgen. Håper du får en hyggelig tur sammen med oss! Mvh Ivar Chr. Skaugstad SAS600 Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 23. desember 2002 Skrevet 23. desember 2002 Dette blir bra, da starter jeg min prebriefing, og kommer på som SAS5955 Vi snakkes Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 23. desember 2002 Skrevet 23. desember 2002 Da er flighten complete, nydelig tur, med avgang fra ENVA klokken 0710 tok av som nummer to etter Ivar, så kom Marcus og til slutt Geir, etter en liten stund fikk Geir problemer med fs, og måtte gi seg, men vi fortsatte og fløy inn i en nydelig sol oppgang over sør-Sverige. Hadde egen RW og snakket masse fly snakk! App ned til Samos gikk bra, men jeg selv fikk litt problemer (med høyde) men jeg kom da ned til slutt! Marcus måtte ta en missed app. Det er en vanskelig app, men morsom! Takk for turen! PS. Bilder vil nok komme i screenshot forumet! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.