Gå til innhold

AI spotting OSL kl 0600 en mandags morgen FSX


Anbefalte innlegg

Gjest Lars Johansen

Utrolig flotte bilder, men FPS'en må da være utrolig lav når du kjører Aerosoft Gardermoen X med AI-trafikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lav FPS på Aerosoft Gardermoen X? Det har jeg aldri vert plaget med faktisk. Jeg ligger konstant mellom 25 og 30FPS på OSL ifra Aerosoft, selv med fly ifra PMDG og Level-D og full AI traffic er jeg på disse tallene hva angår FPS faktisk. Så får meg er den klaginga hos enkelte at Aerosoft Gardermoen X er umulig å fly på uforståelig selv uten AI traffic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en intel Core I5 på 3.3ghz klokka opp til 4.1ghz med 8gb minne og ATI Radeon HD5870 Skjermkort og kjører Windows 7 Home Premium 64 bitt. Så det er ikke noe voldsomt kraftverk jeg sitter på.

 

Her kan dere lese litt mere om systemet jeg sitter på: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=568764&page=1

 

Og når noen med solide Intel Core i7 systemer klager over 17 fps fatter jeg rett å slett ikke hva dem har gjort med systemet sitt. Har satt opp et I7 system for en kompis av meg som flyr FSX, og han har enda bedre FPS på sitt system, og det er ikke overklokka. Han har også en omfattende AI traffic innstalert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får meg er den klaginga hos enkelte at Aerosoft Gardermoen X er umulig å fly på uforståelig selv uten AI traffic.

Det er ikke uforståelig i det hele tatt :grin:. Det er så enkelt som at alle vi andre ikke sitter med en klone av din PC og ditt oppsett. At GMX går raskt der og tregt der, har stort sett med FLAKS å gjøre, teknikken i FSX tatt i betrakning :whistle:

 

Ellers er bildene moro å se, med flott AI trafikk. Jeg er ikke langt unna selv, med UT2; good or bad om du vil. Jeg har oppdaget med UT2, at fps'en er god; svært god. Med AoN vel og merke. Det som drar ned GMX er visse effekt-filer som har med lys å gjøre, og hvordan de filene virker sammen med SP1 eller SP2.

 

Anyway, nye payware pakker bør etter min mening gå glatt på tvers av nye platformer og PC'er...og ikke skrytes opp målt kun fra en sølle maskin med siste specs. Jeg har Aerosoft Innsbruck med AI biler og tog og alt på fullt. Går så det griner. GMX og ENVA-X går som sirup. Nå er ENZV på gang, og det er flott. Men er fps på linje med det jeg fra før har, så forget all about it!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uforståelig i det hele tatt grin. Det er så enkelt som at alle vi andre ikke sitter med en klone av din PC og ditt oppsett. At GMX går raskt der og tregt der, har stort sett med FLAKS å gjøre, teknikken i FSX tatt i betrakning

 

Flaks? Nåvell. Dette sceneryet og ENVA flyter like bra på systemene til Morten Aalberg og Ken-Robert Bjørkli. Og da er det snakk om et AMD system og et Intel Core I7 system. Den eneste likheta her opp mot mitt system er at jeg har konfigurert begge pcene med tanke på tuning av Windows og Bios oppsett. AMD systemet er litt overklokka, men systemet på intel Core I7 ikke er klokka i det heletatt.

 

Dette sier meg at om man konfigurerer pcn korekt med å deaktivere tjenester i Windows samt slår av fungsjoner på hovedkortet som man ikke trenger er jeg sikker på at blant annet Tom Knudsen sitt system skulle klart å kjøre disse sceneryene like bra som på de pcn som alt er nevnt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...