Jens-Ole Kjølberg Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Gloster Meteor trenger vel ingen lang introduksjon; det første allierte jetjagerflyet. Men en langt mindre kjent versjon av flyet er nattjagermodellen Armstrong Whitworth Meteor NF.14 som var den siste versjonen av flyet. I mine øyne er dette den helt klart peneste Meteoren med sin lange kropp og store klare teardrop canopy i forhold til de små ”feite” enseter versjonene, for ikke å snakke om toseteren T.7 og de tre første nattjagervariantene som hadde en canopy som så ut som et fengselsgitter… Nattjagerversjonene ble faktisk ikke bygget av Gloster fabrikken selv som var opptatt med enseterproduksjonen, men satt bort til Armstrong Whitworth. Radaren ble plassert i en forlenget nese og de fire 20mm kanonene ble flyttet ut i vingene. NF.14 var både den siste nattjagermodellen og den siste Meteor modellen som ble laget. Den ble brukt fra 1953 og frem til 1961 da den ble erstattet av en annen Gloster nattjager; Javelin. Senere ble noen NF.14 tatt i brukt som navigasjonstreningsfly og typen fikk noen år til med tjeneste i RAF. Det er kommet en svært bra freeware NF-14 på ”Britsim” siden som er laget av Rob Richardson . Jeg var som vanlig ikke helt fornøyd med detaljene på texturene så da ble det å ta frem malekosten igjen. Nye texturene har blitt laget fra bunnen av med nye panel lines, kamuflasje mønstre, stensiler og merker og sikkert mange tusen nagler.. Modellen har i FS, som i det virkelige liv, på ingen måte noen eksepsjonell ytelse (helt klart ingen F-22..hehe), men det er et stabilt og lett fløyet jetfly med bra stige evne. Morsomt å cruise rundt med, AW Meteor NF.14 ”WS744” fra 85 Sqn RAF, midten av 1950 tallet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Gleder meg hver gang du dokker opp med nye paints og en bakhistorie som bare er herlig lesning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 25. april 2011 Premium Medlem Del Skrevet 25. april 2011 Ingen bedre enn du når det gjelder warbird storytelling her på forumet Jens-ole. Leser de hver gang du har innlegg. Ingen tvil om hvor Ingeniørene av Gloster fikk ideene sine fra vel. Den velkjente ME-262 regner jeg med... Hehe. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn-Martin.Nilsen Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Hva bruker du som bakke texture? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 25. april 2011 Premium Medlem Del Skrevet 25. april 2011 Aaaah, så stygg at det nesten gjør godt :grin: . Det er kommet en svært bra freeware NF-14 på ”Britsim” siden som er laget av Rob Richardson . ..... standardutgaven fra Rob har jeg flydd en stund, men denne modellen har jeg ikke sett mye til. Alltid noe nytt og spennende når du dukker opp !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 En "standard" F.8 blir for kjedelig for meg vet du Ernst. Det må være noe "særere" for å fange min nyskjerighet... Sceneriet er VFR Photographic scenery Gen 2 for FSX. Det har nå kommet dekning av hele Storbritannia. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 Da er painten klar for nedlastning både hos britsim.com og SoH. Enjoy! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.