Gå til innhold

Pilot som yrke?


Oscar Farias Ramos

Anbefalte innlegg

 

Hei

 

Jeg vet ikke hvor mange av dere som faktisk er eller har store forhåpninger om å en dag bli flyvere. En ting er sikkert og det er at det ikke er for alle.

Jeg er økonomistudent og har bakgrunn fra sjøforstvaret knm og kunne ikke tenkt meg å bli faktisk pilot. Jeg liker derimot å simulere for å så spørre dere dumme spørsmål : ), for meg er flyving litt som matte, det er kult å finne ut hvordan det gjøres og når man vet det så daffer det ut litt.

Likevel har jeg kommet til å lure på hva som faktisk skal til for å sette seg bak de virkelige spakene.Jeg søkte på youtube og kom over denne linken :

 

http://www.youtube.com/watch?v=-EPEdHTeQFM

 

Det er mulig jeg er alene om det, men jeg tror at dette ikke fremstiller virkeligheten reelt. Personen i filmen er i overkant vellykket og jeg tviler på at det trengs så spektakulære akademiske

kvalifikasjoner for å bli pilot.Han virker nesten som en form for spesialstyrke i en forsvars eller akademisk gren. Denne filmen kan jeg godt tenke meg at kan bli demotiverdene for ungdom som drømmer om å bli flyvere, altså tror jeg at den virker imot sin hensikt! Selv om han nevner at dette bare er en måte å gjøre det på , så blir det til slutt ikke det som blir lagt merke til av seeren, men heller hvor vellykket han er!

 

Hva mener dere? Er jeg på bærtur ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst er flygeryrket teknisk og psykisk krevende, men jeg ser ikke på en flyger som en akademiker. Det er en rutinepreget jobb med lite rom for personlige egenskaper, som evne til nytenkning og kreativitet. En flyger er en avansert bussjåfør. Siden jobben som trafikkflyger er såpass rutinepreget, vil jeg tro at trafikkflygere en gang i fremtiden vil være erstattet av datamaskiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skal se videoen en gang til, Oscar, for du er faktisk på bærtur. Ikke skryter han av seg selv, og ikke sier han at man trenger akademisk utdannelse. Han sier at det er noe man kan falle tilbake på dersom flyverdelen ikke fungerer. Når det er sagt, BA ser velvillig på kandidater som har akademisk utdanning i tillegg til flyverutdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst er flygeryrket teknisk og psykisk krevende, men jeg ser ikke på en flyger som en akademiker. Det er en rutinepreget jobb med lite rom for personlige egenskaper, som evne til nytenkning og kreativitet. En flyger er en avansert bussjåfør. Siden jobben som trafikkflyger er såpass rutinepreget, vil jeg tro at trafikkflygere en gang i fremtiden vil være erstattet av datamaskiner.

 

Det var nesten så jeg holdt på å skrive et seriøst svar på dette innlegget, men jeg tror jeg står over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...