Gå til innhold

Hvordan får jeg tillatelse av tårnet til andre landestriper


Roy Halvorsen

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvordan man får til at tårnet ber deg lande på noen andre rullebaner. Feks: Gardemoen lar deg kun lande på L1. Men det er jo 3 muligheter til. Det er det samme overalt. All AI trafikk kommer inn på samme rullebane, og etter at jeg har lagt inn AI trafikk på ENGM i bøtter så får jeg aldri landet selv. Det ville jo vert litt mer realistisk vis tårnet guidet deg inn på den minst traffikerte stripa.Har lett og søkt over alt, men finner ikke noe. Vet egentlig ikke hva jeg skal søke på heller.

Er det noen som vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen måte å gjøre det på, er som følger:

Start AFCAD, åpne "airport" ENGM.

Trykk på "Lists" i menyen når ENGM er åpen og "Runways"

Da kommer Runway listen opp, merk 1L/19R og trykk properties.

Da kan man merke av for "closed for takeoff" og "closed for landing" (merkes etter behov)

Tar man bort merkingen der, så er rullebanen åpen for trafikk, men vær OBS på at man KUN blir sendt til den LENGSTE rullebanen av ATC i FS2002, den korte rullebanen blir ignorert.

Det man da kan gjøre, er å stenge den ene rullebanen for takeoff og stenge den andre for landing.

Resten bør si seg selv... "[smil]"

 

Hvis ikke man vil gjøre det der selv, så finnes ENGM med i ADF pakken til NA7 i filbiblioteket med en rullebane for landing og en for takeoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...