Gå til innhold

Min private søndagstur


Anbefalte innlegg

Uten passord og ipadresser ble det ikke mye til multiplayer på meg, så jeg laget min egen søndagstur.

Flyet ble A2A Spitfire, og ruta gikk fra Palma til Barcelona.

 

Begynte tidlig for å komme fram i tide til lunsj

 

2011-4-3_20-31-30-974.jpg

 

2011-4-3_20-31-40-810.jpg

 

Og når det nærmet seg landing, sto sola på for fullt.

 

2011-4-3_21-15-41-190.jpg

 

Veldig behagelig maskin å fly. Hvis man aksepterer at kjølinga på motoren er, i mangel av et bedre ord, søppel, er det bare å lene seg tilbake å fly VFR til du sovner.

Etter å ha flydd Spitfire i Cliffs of Dover er dette virkelig den syvende himmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Morten..

Synd at du ikke ble med på den organiserte søndagsturen, men det ser jammen ut som du hadde det helt glimrende alene også..

Fantastiske bilder... :grin:

 

Bare ett lite spm..

Har du Accusim sin tillegspakke til denne A2A Spitten?

Isåfall er ikke kjølinga "søppel", men realistisk..

Slik var det mere eller mindre på MK1 og MK2 modellene.

Dette er også grunnen til at det på senere modeller kom nok en kjøler til oljen under venstre vinge som bidro til en langt bedre kjøling av motor.

Dette er noe av grunnen til at jeg digger denne modellen.

Det er langt ifra bare å hoppe inn og gi full gass, men motoren og kjølinga må fintunes og passes på til alle tider, hvis ikke oppnår man koking på høyt nivå med tillsvarende koking på crewchief når man entrer hangaren etter flight..

 

Send en PM til Geir Ove eller Fred så blir det nok både IP adresse og passord på deg serru, slik at vi kan nyte felles turer med denne glimrende maskina og sjølsagt en god del dritprat.. :grin:

 

Vi sees..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Om du ikke rakk søndagsturen, så fikk du i hvertfall noen steike gode shots av Spit`n. Ei lunefull dame, men som gir tilbake med renter og bonus hvis du behandler henne varsomt ;) . Accusim har tilført forbløffende mye realisme i denne modellen, og kjøling er en viktig del av monstermotorene i warbirds. Spitfire krever hastighet for å få effekt av kjølingen, så i tillegg til korrekt innstilling av radiatorspjellet, oppnår du faktisk bedre kjøling ved å presse motoren litt...... Det står mye om dette i forumet hos A2A, hvor erfarne Spitfire-piloter er blant de som kommenterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...