Gå til innhold

VATSCA Get Together


Joakim Hagen

Anbefalte innlegg

Ja var ikke mye ATC interessen og skryte av her, for min del er jeg utilgjengelig klokken 1930 i kveld, men uansett så hadde jeg nok valgt staffingen i Sverige fremfor beskjeden staffing i Norge. Det har med annonsering og staffing å gjøre. I Sverige er det lagt ut v-route annonse og 13 bookede posisjoner, i Norge har vi ENGM_TWR og ENGM_APP uten annonse!

 

Jeg vil tro noen C1 eller høyere fortsatt har tilgang på pc før helgens FLG. Men med dårlig staffing og annonsering så er det synd om utsjekken skulle bli for dårlig trafikkert.

 

Konklusjon, vi har fortsatt en del å gå på når det gjelder samarbeid, kordinering av eventer og staffe opp til utsjekker her i Norge. Kanskje litt optimistisk å gå for torsdagen når Danmark og Sverige har vunnet trafikken og satt preg på denne ukedagen sålangt.

 

Uansett lykke til og håper du får MA utsjekken du sikkert ønsker før realtime iogmed du ønsker APP posisjon på lørdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det var ikke helt det store. Jeg kan også forstå det. mtp på at de fleste ATCer i Norge er forberedt på en helg bak scopet. Kanskje derfor?

 

Tårnet og approach er uansett booket og vil være pålogget i ca 2 timer. Vi får håpe det plutselig logger på overliggende ATC.

 

Takk for det Anders! Vi får håpe det går bra! Ha en fin kveld uten VATSIM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Oterhals

Fløy over til Bergen fra Oslo i kveld, etter mye banning og kjefting på Wilco'n oppførte den seg skikkelig tilslutt. Hoppet som en jojo opp og ned på cruise før den stabiliserte seg på 30000 fot.

 

Det var morsomt med så mange flygeledere online!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...