Gå til innhold

Holding contrails?


Anbefalte innlegg

Nja, i hvilken høyde er dette da, du? ;) Kondensstriper blir ikke dannet i et visst høydeinterval, dette varierer med forholdene (duggpunkt, temperatur og trykk). Holdinger kan forøvrig utføres i alle slags høyder, men er vel mest vanlig ved start/slutt av en STAR (kyndig luftfartspersonell her inne kan vel bekrefte/avkrefte dette), for å lage litt rom mellom flyene og/eller gi en bedre trafikkflyt, eller la et fly som ligger for høyt komme seg litt ned før det fortsetter flyvnignen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festleg bilete. Flira litt av desse tullingane som masar om chemtrails. :grin: Men ikkje fritt for at eg drog på smilebandet av han karen som påstod at dette måtte vere eit militærfly sidan du såg contrails ifrå det... :-) Akk desse uvitande :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chemtrails ja, huff for en syk teori!

 

I følge en av de som har kommentert bildet:

Det var ett fly fra SwissAir (Airbus 319) som gjorde en holding runde før innflygingen til Gardermoen...den var i 32 000 fot når den gjorde det. !!!! :-D

Har ikke sett at holding er blitt utført så høyt oppe før, er dette normal prosedyre?

 

En annen tok visst bilde av samme "fenomen" (neida, jeg er ikke en av konspiratorene.) Flott bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ingenting om Awacs-prosedyrer, men jeg ser for meg at de gjør ting litt mer fancy enn vanlige holding patterns?

 

Uansett, jeg har begynt å verdsette disse tullingene som maser om chemtrails, verden trenger en liten andel med harmløse, men klin gærne folk, det gir oss rasjonelle mennesker litt perspektiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ønske å starte en miljødebatt.

Faren med disse er at de får med seg en del politiske tullinger. Prakt eksemplet er Global oppvarming hvor man drar med seg slike som Al Gore, som atpåtill får Nobel Prisen. Og mer hjemmlige som Solheim som øser ut miliarder av dine og mine skattepenger til tiltak i korupte land i miljøarbeidets ånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% enig!

 

Man lager storm utav ingenting og skal bruke masse tid og ressurser på å forklare for folk hva som egentlig skjer...

 

Fortsatt en del folk som mener at luften var så mye friskere ombord i fly den gang man fikk lov å røyke ombord, for da måtte luften skiftes ut oftere... :sick: Så nå driver vi og gjør folk syke fordi vi ikke vil ha aircondition anlegget ordentlig på fordi vi vil spare penger. Så blir det sak utav det også...

 

 

Til topic: Jo, det er nok contrails etter et fly i holding... Ikke ofte det skjer så høyt ofte, men slett ikke umulig. Sånn sett, hvis man vet veldig tidlig at det blir litt venting, så er det jo best mtp fuelforbruk å få gjort slikt så høyt oppe som mulig...

 

 

Hilsen T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...