Gå til innhold

Tupolev 225


Ole Helberg

Anbefalte innlegg

Noen som så på Discovery her om dagen.

Helt "[Eek!]" rått å få et innblikk i verdens største transportfly. Hadde samme takeoff vekten som ÅTTE 737......

Det kan ha en nyttelast på 250 tonn......

At det kommer seg av bakken er utrolig, men ingen tvil om det det flyr. Enda en liten (les megastor "[stikk ) kuriositet var at det hadde en kran inne i flykroppen som kunne løfte 90 tonn fra lasteluka og innover i skroget.....

 

Noen som vet av om dette er å få til fs2002?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Karl R Pettersen:

Litt usikker, men var det ikke Antonov 225 som var det største?

Tror også at det er Antonov 225 som er det største for jeg finner ikke noen bilder av Tupolev 225 bare 134, 144, og 154

 

Edit: her er ihvertfall et drit kult bilde av Antonov 225

 

[ 22.11.2002, 15:08: Endret av: Andreas Eriksen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"[Gal]" Selvf%¤. var det en Antonov.... "[Gal]" Var litt ivrig.

Det ble ganske riktig produsert for å frakte den russiske romfergen. Siden det ikke skal brukes til det lenger har de utviklet "Takstativet" for å kunne montere eksterne beholdere, så de kan øke kapasiteten.

Hvis jeg ikke husker helt feil hadde det 38 landingshul.

 

Jeg har flyet Starliferen fra Norge til USA i 85. (utveksling med HVU og National Guard) Synes det var stort, men når jeg så programmet om 225 var det ikke så svært lenger!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...