Gå til innhold

SAS nr 2 på flightstat.....


Gjest Geir-Finstad

Anbefalte innlegg

Flightstats er en hjemmeside som holder øje med, om fly kommer afsted til tiden, bliver kansellert eller forsinket, og i så fald, hvor mange minutter.

 

Dermed kan de så lave opgørelser over hvor mange afgange/ankomster som er rettidige og hvilke selskaper som er dem med færrest forsinkede og aflyste fly. Og her er SAS altså det bedste i Europa.

 

http://opsawards.flightstats.com/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss da Thomas, bare en liten gjeng fly nerder dette her. Aner ikke hvordan de har fått så stor respekt ute i verden. Flightsim kunne heeeeeeelt sikkert gjort dette MYE bedre. Og merk dere alle at de måler på det som er interesangt. Arrival time.

 

http://opsawards.flightstats.com/index.html

 

http://opsawards.flightstats.com/images/2010-sas-rendering-med.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Nei Tor dette tror jeg ikke noe på :-) , det er nokk bedre og forholde seg til Flightsim Commander i FSX :-)

 

SAS er best på dette som det meste, hilsen en som har flydd en tur tidligere. Kjenner meg godt igjen i stattestikken, da som bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne :)

 

Et lite eksempel: Flighstats oppgir at SAS hadde 141 kanselleringer i sept,okt,nov og des.

 

Tar man en titt på OSL sine sider så er SAS oppført med 141 kanselleringer fra OSL alene. Tallene fra flightstats skal være totalt for hele selskapet.

 

Jeg tok en titt på Flesland, og der har SAS 60 innstillte avganger i samme periode, da er vi oppe i 201 på bare to flyplasser.

 

Jeg har ikke noe imot flightstats, et kjempe fint verktøy,

men det som irriterer meg er at NRK presterer å bruke det som en sikker kilde til å lage en seriøs artikkel. Til det så er det langt fra godt nok :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår heller ikke hvor flightstats får tallene sine fra.

 

Regularitet på OSL september, oktober, november og desember i fjor:

 

SAS NAS

98,6 99,4

99,5 99,7

99,3 99,6

98,5 99,0

 

 

Tar man en titt på OSL sine sider så er SAS oppført med 141 kanselleringer fra OSL alene. Tallene fra flightstats skal være totalt for hele selskapet.

Og på OSL hadde NAS 63 kanselleringer i samme periode. Her har flightstats brukt tallet 304..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

141 kanseleringer fra OSL på 4 månder. Det er ikke tilfellet. Mer en en kanselert rute pr dag fra OSL i snitt. De som kjenner dette sysyemet fra innsiden vet at dette er helt på tryne. Men OSL er vel ufeilbarlige.

Og Flightstat bare slenger ut av seg noen tall, som er meget viktige i markedsføring, og helt fantastisk utrolig at ingen, absolutt ingen selskaper motsier deres arbeidsmetoder før etter at prisene er utgitt. Og Flightstat ble ikke etablert i går, Dårlige tapere lyser i panna på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...